Onze tweede webcamcache!

Eén van mijn grootste hobby’s is geocaching. Ik zal nog wel eens uitleggen wat het precies is, maar als je het nu meteen wilt weten, kun je er meer over lezen op de website www.geocaching.com. Als je in plaats van ‘com’ ‘nl’ tikt, kom je op de Nederlandse versie.

Samen met een vriendin, Anke, vorm ik een geocaching-team dat de Heideroosjes heet. Al in 2004 vonden wij onze eerste cache, het spelletje geocaching bestaat sinds 2001.

Er zijn verschillende type caches, maar de een komt wel meer voor dan de ander. Van webcam-caches zijn er niet zo heel veel. Onze eerste webcamcache deden we dan ook min of meer per toeval. In augustus 2008 zijn we 2 weken op vakantie geweest in Zweden. De eerste week zaten we in de hoofdstad Stockholm en de tweede week in een klein plaatsje bij het stadje Mora. In de kerktoren van Mora zat een webcam. Omdat de afstand tussen de kerktoren en de grond toch best groot is, zijn mensen niet herkenbaar op de foto. Er werd dus gevraagd om iets groots en opvallends vast te houden en daarom hadden wij Ankes roze/geel/blauw gekleurde badlaken meegenomen. Stonden we daar met een felgekleurd badlaken op de stoep in een wildvreemde stad…terwijl Ankes zusje Pien vanaf de camping een foto van ons maakte. Dat was op 12 augustus 2008. Zie hieronder het resultaat. Als ik die foto zie, wil ik zo weer terug naar Zweden. Schattig plaatsje toch, dat Mora?

morawebcam

De tweede keer dat ik met een webcam-cache in aanraking kwam, was pas jaren later, in februari 2013, toen ik een midweek op Terschelling was. Helaas was het toen heel erg koud, slecht weer en waren we met het openbaar vervoer. De Terschelling Webcam is vlakbij de haven en wij zaten ergens halverwege het eiland. Uiteindelijk zijn we alleen bij aankomst en vertrek bij de haven geweest en hadden we geen tijd voor de webcam, vanwege de vertrektijden van de boot. Dat vond ik toen best jammer.

1,5 jaar later kwam er een nieuwe kans toen Anke en haar vriend Guy een week naar Terschelling gingen, in juni 2015. Maar zij gingen vooral voor Oerol en het was zo druk, dat ze geen tijd hadden voor de webcam-cache. Wel vonden ze Oerol zo leuk, dat ze besloten om in 2016 twee weken naar het eiland te gaan, zodat ze ook een paar dagen rust hadden.

Dus vandaag, 8 juni 2016, is de tweede webcam-cache van de Heideroosjes dan eindelijk een feit. Ik maakte vanaf de andere kant van het land een foto van Anke en Guy met de Terschelling Webcam. Eindelijk is deze van de lijst!

Ik ben overigens wel een beetje jaloers dat ik zelf niet op Terschelling zit, ondanks bijna 10 graden temperatuurverschil in mijn voordeel. Maar ja, ik moet naar school en werken. Je kunt niet alles hebben.

Het “geweldige” resultaat ;>)

2016-06-08

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Onze tweede webcamcache!

  1. Pingback: Het was een goed geocachingjaar! | Maartjes Moving Castle

Geef een reactie

