Koeien in de Brand

Op zondagmorgen ging ik een nieuwe cache-route proef lopen, die mede gemaakt is door iemand van de Kanovereniging. Hij heeft een opleiding gevolgd tot IVN-natuurgids en heeft deze route bedacht samen met zijn mede-cursisten.

De route werkt met het scannen van QR-codes en dat kan ik niet met mijn goedkope smartphone, want ik heb nog steeds geen abonnement, dus dan wordt internet een duur grapje. Dus vroeg ik of mijn moeder mee wilde gaan, want die doet ook aan geocaching en zij heeft een veel hippere telefoon dan mij.

Zondagmorgen gingen we dus al vroeg op de fiets naar de Brand, dit is een modderig (bijna moerasachtig) natuurgebied tussen Udenhout en Biezenmortel. De route start bij ’t Gommelen, dat is een café aan de rand van het gebied. Het idee voor de route is heel leuk, de prachtig uitgevoerde QR-codes (echt op houten bordjes, niet zomaar gelamineerde plaatjes ofzo) zijn duidelijk te vinden en goed te scannen. Maar we denken dat het startpunt niet klopt. Daar konden we namelijk niets vinden. We zijn het pad toen verder ingelopen en vonden toen wel een code, maar dat bleek al de voorlaatste QR-code te zijn. Ik heb de cache toen gevonden met dank aan de hint en jarenlange geocaching-ervaring, maar het ging dus niet op de manier zo als het eigenlijk zou moeten.

DSC05236

Tja, we besloten toen maar zelf een rondje te gaan wandelen. Tijdens die wandeling kwamen we leuke koeien tegen. Al jarenlang maak ik foto’s van koeien die ik tegen kom, meestal dus tijdens het geocachen. Op Facebook heb ik een foto-album dat Maartjes Koeienfoto’s heet, maar vanaf nu ga ik de foto’s ook op deze blog posten. Dit waren een beetje chagrijnige koeien en die ene was van plan om te gaan ontsnappen via het putdeksel over het prikkeldraad?

We kregen ook nog een regenbui over ons heen en vonden nog 2 andere QR-codes. De eerste bleek waypoint 7 van de route te zijn, dus we hoopten dan nog een stukje op de juiste manier te kunnen doen. Maar het antwoord op de vraag was niet in de tekst te vinden, dus zijn we alle punten afgelopen en konden niets vinden. Later op de route vonden we nog waypoint 11, maar ook die vraag klopte niet met waypoint 12, dat we dus al eerder gevonden hadden. Er moet dus nog wat kloppend gemaakt worden aan de route, want het idee is wel leuk.

We dronken nog wat op het terras van ’t Gommelen en toen begon het te stortregenen, dus hebben we nog maar even gewacht, voor we naar huis zijn gefietst.

DSC05238

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Koeien in de Brand

  1. Pingback: Maartjes Tweets Koeien in de Brand https://t.co/0eUVcghPDx https:/…

Geef een reactie

