Boos

Vandaag kwamen de cijfers voor Bedrijfskunde online. Ik heb een 8. Een cijfer waar je een gat van in de lucht zou moeten springen. Maar helaas voor mij een cijfer waar ik op dit moment helemaal niets aan heb. Bedrijfskunde is namelijk onderdeel van het grotere vak Werkervaring. En ik ga Werkervaring niet halen, omdat mijn werk niet voldoet en ik niet voldoende activiteiten heb gedaan om als vervanging te dienen. En bij Werkervaring is het alles of niets: je krijgt alle studiepunten of je krijgt niets. Dus met deze 8 voor Bedrijfskunde koop ik op dit moment helemaal niets. Alleen maar een  “voldaan” op het lijstje, voor in mijn Werkervaringsdossier. Ook nog een leuk weetje: we moesten voor Bedrijfskunde dus een bedrijfsanalyse + projectbegroting maken en ik deed dat over het bedrijf waar ik nu werk: PostNL. Het werk dus, dat niet voldoet voor Werkervaring. Het is soms zo krom.

Het zou eerlijker zijn als je de studiepunten van Werkervaring wel in delen zou kunnen verdienen. Zodat ik nu gewoon wat punten had verdient met die 8 voor Bedrijfskunde. En ook wat punten door het afronden van Automatisering (bewijzen dat je Word, Excel en PowerPoint kan gebruiken). En dan nog wat punten voor deelname aan de excursies en de verslagen daarvan en voor alle andere lijstjes die in dat dossier moeten.

Dan had ik namelijk gewoon 50 studiepunten gehad en mocht ik zonder twijfels door naar het tweede studiejaar. Wat nu dus niet gaat lukken. Als ik alle andere vakken ga halen, haal ik 40 punten studiepunten. En dan krijg je dus een negatief BSA. En moet je jezelf gaan verdedigen voor de Examencommissie, alsof je een soort van zware studie-misdadiger bent. Terwijl ik dus alle vakken tot nu toe met positieve resultaten heb behaald, op één herkansing na, die ik volgende week alsnog hoop te behalen.

Natuurlijk is het ook deels mijn eigen schuld. Ik had bijvoorbeeld meteen met een blog moeten beginnen op de dag van de Studiekeuzecheckdag, vorig jaar juni. Met deze blog ben ik simpelweg 11 maanden te laat begonnen dus. En ik had een stage of vrijwilligerswerk moeten zoeken. Maar ik ben te lang bezig geweest met focus op een universitaire studie en met sollicitaties die toch geen nut bleken te hebben, want geen bewezen hbo werk- en denkniveau en geen werkervaring in deze sector.

Goed, met deze blog en de uitnodiging voor een bijeenkomst voor vrijwilligerswerk voor een project van de bibliotheek heb ik in ieder geval vast ijzers in het vuur voor het komende schooljaar Werkervaring. Als ik naar dat tweede studiejaar mag, tenminste. Dus duim maar dat de Examencommissie morgen een beetje aardig voor mij is. En duim dan meteen dat ik mijn tentamen Media & Maatschappij haal, want dat zijn ook weer een paar studiepunten erbij. Dit alles al in de ochtenduren in Amsterdam, dus de wekker staat weer vroeg.

school-year

Ehm ja, maar eerst dus nog:

  • Tentamen Media & Maatschappij
  • Verdediging negatief BSA bij de Examencommissie
  • Assessment voor Werkervaring
  • Herkansing tentamen Organisatiekunde
  • Film afmaken voor Audiovisuele Media
  • Werkervaringsdossier compleet maken
Dit bericht werd geplaatst in #deeltijdstuderen, Back to school en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Boos

  1. Pingback: Maartjes Tweets Boos https://t.co/WWcHgCKr6z https://t.co/9mdL8tA4…

  2. Pingback: Reporter Bibliotheek Nieuwe Stijl | maartjesmovingcastleblog

  3. Pingback: I will study and I will win! – maartjesmovingcastleblog

  4. Pingback: Media, Informatie & Communicatie | Maartjes Moving Castle

Geef een reactie

