Waar ik blij van word

De afgelopen weken ging bijna alle tijd op aan schoolopdrachten. Nu alles is ingeleverd of getoetst heb ik “vakantie” (ik moet wel gewoon werken) en ineens weer een hoop vrije tijd.

Eindelijk weer tijd voor al mijn hobby’s.

Zo luidde ik de “vakantie” in met een weekendje weg (voor mij is dat zondag en maandag), twee dagen wandelen, twee etappes van de Walk of Wisdom. Hier zal ik later deze week een uitgebreid log over schrijven. Tijdens de wandeling vond ik ook een heel stel geocaches, waaronder een paar felbegeerde Duitse caches. Het was alweer even geleden dat we een Duitse cache hadden gevonden. Ook maakte ik koeienfoto’s van Schotse Hooglanders op de Mookerheide. En van wolken en van landschappen. En er waren ANWB-paddestoelen op de route, die ik wilde waymarken.

DSC05404

Deze avond ging ik voor het eerst in bijna twee maanden weer eens naar de bibliotheek. De afgelopen weken had ik nauwelijks tijd om te lezen, dus nu had ik binnen een kwartier een grote stapel boeken in mijn handen, waarvan ik toch maar weer de helft heb terug gelegd. Nu heb ik van alles wat, fantasy, history en young adult.

DSC05400

Ook bezocht ik de Ekoplaza, die vreselijk dure biologisch dynamische supermarkt. Want ja, biologisch is goed voor alles en iedereen, maar het is wel een veel duurdere manier om te verbouwen. Logisch dus dat de producten ook duurder zijn. Ik kom er dus vooral om smeersels voor op mijn brood te kopen. En soms een vegaburger, als die in de reclame zijn, want die zijn daar ook schreeuwend duur. Ik heb nu om uit te proberen: “energiemedaillons, een vitale delicatesse van groente, spruiten en tofu”. Bij deze omschrijving heb ik toch zo mijn vraagtekens. De Ekoplaza zit dus niet in mijn woonplaats, maar is in de stad, vlakbij de grote bibliotheek. Ik combineer die bezoeken dus altijd.

Deze week ga ik ook weer eens een keer spellen spelen. En zondag ga ik eindelijk een geocachingtrail doen per kano, als het weer een beetje mee werkt, tenminste.

Heerlijk, al die vrije tijd, ook al hoop ik nog steeds heel hard dat ik door mag naar het tweede studiejaar.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Waar ik blij van word

  1. Pingback: Maartjes Tweets Waar ik blij van word https://t.co/j7TeoK8fd2 http…

Geef een reactie

