Reporter Bibliotheek Nieuwe Stijl

Ik heb al eerder geschreven over mijn Problemen met het onderdeel Werkervaring van mijn opleiding:

Om daar iets aan te doen moesten er een hoop dingen gebeuren. Ik ben deze blog begonnen. En ik solliciteerde naar een vrijwilligersbaan als Reporter van de Bibliotheek Nieuwe Stijl . Daarvoor werd ik aangenomen en gisterenavond was er een bijeenkomst voor de nieuwe reporters en de reporters die het nu een klein jaar doen op een bijzondere locatie, de oude LocomotiefHal, afgekort de LocHal, in de spoorzone in Tilburg. Dit wordt de locatie van o.a. de bibliotheek, die nu nog is gevestigd op het Koningsplein. De verbouwing start pas in het najaar en tot die tijd wordt de LocHal opengesteld voor kleinschalige activiteiten. De regels daarvoor kun je lezen op de website van de LocHal. Omdat ik in het weekend naar de voorstelling West Side Story van de plaatselijke toneelvereniging ben geweest, moest ik meteen aan een opvoering van die musical in de LocHal denken. Dat lijkt me wel gaaf in het decor van deze hal. Alleen zullen zij dat niet doen voor slechts 30 man publiek, dat is dan weer een nadeel, het moet echt heel kleinschalig zijn.

IMG_9457

Terug naar de bijeenkomst. Het was eerst even zoeken naar de ingang van de LocHal. De hal staat voor een groot gedeelte in de steigers en daar is ook alles afgezet met hekken. Uiteindelijk bleek een klein deurtje, meer het idee van een nooduitgang, de ingang te zijn. Ik was gewoon te vroeg. Er hadden meer mensen last van het vinden van de ingang. Dus daar moet nog wel iets aan gedaan worden.

Er was een uiteenlopend gezelschap van oude en nieuwe reporters. Mensen die pas met bloggen zijn begonnen, zoals ik zelf. Maar ook een paar journalisten en mensen die al veel langer schrijven.

De bijeenkomst was interessant. We kregen een heleboel informatie over de Bibliotheek Nieuwe Stijl, over vrijwilligersovereenkomsten en daarna hadden we een workshop (blog)schrijven van Stan van Herpen, hij is o.a. hoofdredacteur van het Noord-Brabantse cultuurtijdschrift MEST.

Als afsluiting was er nog een borrel en dat was wel leuk, want nu kon je meteen praten met de reporters die het al een tijdje doen.

Ik heb in ieder geval zin om hiermee aan de gang te gaan. Het is niet alleen leuk, maar ook leerzaam.

De foto’s bij deze post zijn gemaakt door iemand van de Bibliotheek Midden-Brabant.

Dit bericht werd geplaatst in #deeltijdstuderen, Persoonlijk en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Reporter Bibliotheek Nieuwe Stijl

  1. Pingback: Maartjes Tweets Reporter Bibliotheek Nieuwe Stijl https://t.co/Tiu…

Geef een reactie

