Throwback Thursday: 7 juli 2007

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar de mooie datum van 7-7-2007. Anke, Stephanie en ik vierden twee weken vakantie in een gehuurde tent op een camping in Bretagne. De “gestoorde cachedag” waar ik het over heb, was een dag waarop we van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat hebben rondgereden om een serie caches te voltooien. Met een oude GPS zonder kaart erin. We hadden ook geen TomTom, dus het was een beetje een dom idee. Deze dag hadden we ook heel veel not-founds. Vandaar dat Anke en Stephanie dus even klaar waren met het geocachen.

  1. La cachette de Laura et Paul

Maker: Oups!

Type: Traditional

Gevonden op: 7 juli 2007

Heideroosjes: Anke en Maartje

Plaats: Dinard, Frankrijk

Na de gestoorde cachedag bleven we een dag op de camping. Stephanie en Anke vonden dat een prima manier van vakantie vieren, maar ik had er na een dag stilzitten en niks doen alweer lang genoeg van. Dus smeekte ik zaterdagmorgen of één van hun misschien mee wilde gaan geocachen. Stephanie wilde niet, die vond –denk ik- dat ik mijn zin al uitgebreid had gehad op donderdag. Maar Anke had blijkbaar medelijden met mij en wilde wel mee als we maar niet de hele dag zouden gaan. Ik wilde nog heel graag de –dacht ik- andere cache in Saint Malo doen.

Saint Malo was in verhouding niet zo heel ver rijden vanaf de camping en we wisten ondertussen de weg. Maar toen we de Barrage de la Rance over waren (de lange brug over een zeearm heen) bleek de cache toch niet in Saint Malo te liggen, maar in Dinard, de nabijgelegen plaats. Maar dat was wel weer aan de andere kant van de Barrage. Eer we daar waren (we moesten weer eens voor de brug wachten) hadden we alle weggetjes in de omgeving gezien. De cache lag in een rotswand bij een huis aan de zee. De schat van Laura en Paul was maar een kleine cache. Toen ik logde kwam ik erachter dat het 07-07-07 was die dag, best wel grappig zo’n datum. Dit was de eerste Franse cache waar ik een goodie uitgehaald heb, namelijk een sleutelhanger van een haai, zo eentje die je ook als flessenopener kan gebruiken. Die hangt nu aan mijn rugzak, samen met zijn collega’s gekko en paard (ook uit een cache afkomstig).

Daarna maakte we nog een wandeling langs de zee en de boulevard van Dinard. Dinard is een hele toeristische plaats. Je mag lang niet overal in Bretagne in de zee zwemmen, maar daar mocht het wel. Anke wilde heel graag een keer in de zee zwemmen, maar ze had nu haar zwemspullen niet bij, dus maakten we plannen om later in de vakantie nog een keer terug te gaan, maar dan met Stephanie en met zwemspullen. We kochten ook nog een ijsje, maar die waren heel duur en ontzettend smerig. De mijne was zo vies dat ik hem maar heb weggegooid. Echt geldverspilling. Toen we een rondje gelopen hadden kwamen we weer bij de auto en zijn we teruggegaan naar de camping om de rest van de zonnige dag in het zwembad door te brengen.

Wat ik hier op 7 juli 2016 aan toe te voegen heb:

Tja, toen deden we dat gewoon. Gaan geocachen zonder TomTom of kaart-GPS. De GPS van toen was ook nog half kapot, omdat ik hem eerder die week van een rots af had laten vallen. Het geocachen is er nu wel makkelijker op geworden.

En wow, cache nummertje 264, toen ging het allemaal nog niet zo snel. Er waren ook helemaal niet zoveel caches toen, in Bretagne.

Ik houd nog steeds van actieve vakanties, de hele dag op de overnachtingslocatie vast zitten is niets voor mij.

En wat ook heel grappig is: ik heb ondertussen een andere rugzak, maar de genoemde oranje haaien-sleutelhanger hangt daar nog steeds aan! Die heb ik dus al 9 jaar.

Ik heb hier helaas geen foto’s van, want de digitale bestanden zijn verloren gegaan. Ik heb nog wel wat foto’s van deze vakantie in een fotomapje, maar niet specifiek van deze dag.

 

Dit bericht werd geplaatst in Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Throwback Thursday: 7 juli 2007

  1. Pingback: Maartjes Tweets Throwback Thursday: 7 juli 2007 https://t.co/cyQeB…

Geef een reactie

