Throwback Thursday: 28 juli 2005

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 28 juli 2005:

Wow, dit is echt heel ver terug in de tijd. Het was pas onze 15e cache en het tweede jaar dat we aan geocaching deden. Er lagen ook veel minder caches toen, dus je moest veel verder reizen om er eentje te kunnen vinden, dan nu. We zijn in augustus 2004 begonnen met geocaching, maar in dit jaar vonden we slechts 8 caches. In 2005 overigens ook maar 13. We waren toen nog niet zo bezeten van geocaching als nu, haha. Ik heb hier ook geen foto’s van, ik had toen nog niet eens een fototoestel.

Het verslag:

  1. Rondom d’n Unent – the KEY

Maker: Purk

Type: Mysterie

Gevonden op: 28 juli 2005

Heideroosjes: Stephanie en Maartje

Plaats: Udenhout

 

Stephanie en ik vonden dat we af moesten rekenen met de frustratie van het niet volledig afmaken van de Rondom d’n Unent-serie. Dus nadat we Leemkuilen niet konden vinden, doorgefietst naar the KEY. Ondertussen had Stephanie ook een GPS gekocht en hadden we ons verdiept in het projecteren. Met de Geko 201, de GPS die wij allebei hebben, kun je niet zo nauwkeurig projecteren. Maar met twee GPS’en moest het ons wel gaan lukken, vonden we. En dat lukte ook.  We pakten allebei een punt en liepen recht naar elkaar toe. Zo kwam Stephanie de cache het eerste tegen en kon deze afgevoerd worden van de frustratie-lijst.

Wat ik hier op 28 juli 2016 nog aan toe te voegen heb:

Rondom d’n Unent (ondertussen al lang gearchiveerd) was de eerste serie die we deden en die lag dus rondom Udenhout, een plaatsje hier in de buurt. Zo’n serie zouden we nu in 1 dag doen, op de fiets. Toen deden we het in delen, want we waren nog beginnende geocachers en konden ook niet alles meteen vinden. De Geko 201 (die ik nog steeds heb, maar die niet meer werkt) was echt een beginners GPS. Heel klein en met niet zoveel mogelijkheden. Dat projecteren is echt iets wat je in het begin moet leren en de Geko 201 kon dat dus niet nauwkeurig, volgens mij maar tot op 100 meter ofzoiets. Wat wel grappig is, in die tijd hoorde Stephanie nog bij de Heideroosjes. Vrij snel daarna richtte ze haar eigen team op, genaamd Snuffel007. Zo af en toe doet ze nog steeds wel aan geocaching en dat doet ze nog steeds met haar Geko 201, want de hare werkt nog wel.

De afbeelding van de Geko 201 komt van internet.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Throwback Thursday: 28 juli 2005

  1. Pingback: Maartjes Tweets Throwback Thursday: 28 juli 2005 https://t.co/RItc…

Geef een reactie

