Weekend Vrij: juli

Sinds eind juni 2016 heb ik een Weekend Vrij abonnement. Vrij reizen in het weekend en op feestdagen. Het weekend van de NS begint al op vrijdag om 18.30 uur, dus ook die reizen tellen mee. De rest van de week krijg je 40% korting in de spits. Het Weekend Vrij abonnement kost 32 euro per maand. Ik ga een jaar lang bijhouden hoeveel besparing me het heeft opgeleverd.

Nou, juli 2016 was de eerste volle maand dat ik een Weekend Vrij abonnement heb en ik heb er meteen ruimschoots gebruik van gemaakt. Die 32 euro heb ik er deze maand dubbel en dwars uitgehaald. Waar ik dan zoal geweest ben deze maand?

En dan maakte ik nog niet eens foto’s van de borden van Maastricht, Amsterdam en Den Bosch.

Mijn reishistorie van juli telt maar liefst 3 pagina’s aan treinreizen. De genoemde kosten zijn met 40% korting. Zonder die korting zou het nog duurder zijn. Ik reis steeds van of naar Oisterwijk.

De gratis reizen waren:

2x terug vanaf Amsterdam Centraal – besparing van 21,40 euro

3x retour naar Maastricht – besparing van 60,90 euro

1x Maastricht – Eijsden – besparing van 1,50 euro

1x heen naar Nijmegen – besparing van 7 euro

1x terug vanaf Ravenstein – besparing van 5,40 euro

1x terug vanaf Zwolle – besparing van 13,30 euro

1x retour Vleuten – besparing van 16,40 euro

1x heen naar Den Bosch – besparing van 2,70 euro

1x terug vanaf Vught – besparing van 2,30 euro


Dit is dus een totale besparing van 130,90 euro – 32 euro abonnementskosten = 98,90 euro

Hierbij moet wel opgemerkt worden dat ik vakantie had deze maand, waardoor ik ook 2x op zaterdag heb kunnen reizen. Normaal moet ik werken op zaterdag. Daarnaast ga ik nu natuurlijk expres ver reizen op zondag, vanwege die gratis reizen. En waarom 3x naar Maastricht? Nou, omdat het treinvervoer in de rest van het land zo’n beetje plat lag, de afgelopen maand.

Of de NS dan helemaal niets meer aan mij verdient? Jawel hoor.

1x retour Ede – Wageningen – Tilburg, 20,60 euro

1x Zwolle – Wezep, 1,50 euro

1x retour Ede-Wagingen – Wolfheze, 3 euro

1x Ede-Wagingen – Velp, 2,90 euro

1x retour Bergen op Zoom, 14,40 euro

1x heen naar Amsterdam Amstel, 10,30 euro

2x dagkaart fiets, 12,20 euro

(ik reisde ook nog gratis heen naar Zwolle met een meereiskaartje en kreeg reiskosten vergoed van een reis naar Amsterdam Centraal, dus die tel ik niet mee)


Totaal verdiende de NS dus nog 64,90 euro aan mij. Dit zijn allemaal 40% bedragen.

Ik vond het overigens wel vreemd dat ik de dagkaart fiets wel op mijn Ov-kaart kon laden, maar dat het niet afgeschreven werd van het saldo, maar dat ik het bedrag apart moest pinnen.

Ook busmaatschappij Syntus heeft afgelopen maand geld aan mij verdiend, omdat ik voor mijn doen heel veel met de bus heb gereisd, naar en van de start- en eindpunten van de etappes van Dwars door Gelderland. Helaas heb ik hier geen overzicht van.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #treinleven en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Weekend Vrij: juli

  1. Pingback: Maartjes Tweets Weekend Vrij: juli https://t.co/iW3kEb8tF5 https:/…

Geef een reactie

