Meatless Monday: Courgettespread van Tartex

Ik ben dus al sinds mijn 13e vegetariër en dat is meer dan de helft van mijn leven. Voor het avondeten is er variatie genoeg. Maar ik ben een heel moeilijke eter als het om broodbeleg gaat. Vlees valt dus af (toen ik nog wel vlees at, lustte ik ook al geen vlees op mijn brood). Daarnaast houd ik ook niet van zoet, dus daar gaan opties als hagelslag en co, chocoladepasta en jam.

la-vache-qui-rit-smeerkaas

Dus bleef er jarenlang alleen kaas en smeerkaas over. Met die smeerkaas werd ik vaak geplaagd, want hey, dat is toch babyvoedsel? Smeerkaas smeerde ik vooral op brood dat ik mee nam voor lunch. Want gewone kaas vind ik echt niet meer lekker, als dat een paar uur buiten de koelkast is geweest.

Ergens begin 2015 raakte ik kaas een beetje tegengegeten, vooral de smeerkaas. Maar ja, wat moest ik dan op mijn brood smeren? Ik ging dus een beetje zoeken op internet en kwam zo op het blog terecht van een andere vegetariër en die had het over “courgettespread” voor op brood. Dat klonk lekker, maar waar kon ik dat dan gaan kopen? Het bleek gewoon van de Albert Heijn te komen, dus bij mijn eerstvolgende bezoek aan deze supermarkt ging ik op zoek naar de courgettespread. Die vond ik uiteindelijk in het biologisch-dynamische schap. Er bleken zelfs nog meer smaken te zijn, maar vooral die courgettespread is wel heel erg lekker. Deze smeersels zijn van het merk Tartex.

tartex logo

So far, so good, tot de Albert Heijn ineens besloot om alles van Tartex uit hun assortiment te gooien, ten gunste van het nieuwe assortiment van Zonnatura. Nou vind ik de spreads van Zonnatura ook goed te eten, maar zij hebben geen courgettespread en dat is toch wel mijn favoriet.

Mijn enige hoop was nog dat de courgettespread bij andere vestigingen nog wel verkrijgbaar zou zijn. Ik werk in een nabijgelegen plaats en ook daar hebben ze een Albert Heijn. Dus na mijn werk daar eens heen, maar helaas, ook hier geen Tartex meer.

Ik begon me al voor te bereiden op een leven zonder mijn geliefde courgettespread…

tartex courgettespread

De redding kwam uit onverwachte hoek. Ik zit in Amsterdam op school en wandel meestal van station Amsterdam Amstel naar het schoolgebouw aan het einde van de Wibautstraat. In de Wibautstraat zit ook een Albert Heijn en daar loop ik wel eens binnen om een broodje te gaan halen, als ik honger heb na een lange schooldag. En hey, wat zag ik daar ineens, toen ik met mijn broodje naar de kassa liep? Courgettespread! Blijkbaar wordt het in Amsterdam nog wel verkocht. Dus nu ga ik elke week langs de Albert Heijn in de Wibautstraat om een potje courgettespread te scoren. Blijkbaar is het hier erg populair, want het is ook al voorgekomen dat het was uitverkocht, dus nu ga ik al voor schooltijd kijken, in plaats van na schooltijd.

Op Instagram grapte ik dat ik er maar liefst 4 uur reistijd voor over heb om mijn geliefde courgettespread te kunnen kopen…

Voor de zomervakantie had ik een voorraadje aangelegd, maar toevallig was ik vandaag in Amsterdam en kwam ik langs de Albert Heijn, dus heb ik daar de volledige voorraad van wel twee potjes helemaal opgekocht ;>) Hopelijk red ik het daarmee tot de school weer begint.

20160419_151307

De foto bij dit blog is gemaakt door mijzelf. De afbeeldingen komen van internet.

Deze blog verscheen eerder op de website die ik voor school maakte.

Dit bericht werd geplaatst in Meatless Monday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Meatless Monday: Courgettespread van Tartex

  1. Pingback: Maartjes Tweets Meatless Monday: Courgettespread van Tartex https:…

Geef een reactie

