MIC-deeltijd, leerjaar 1, blok 2

Een tijdje terug had ik gezegd dat ik nog een review ging schrijven over wat ik vond van de vakken tijdens het eerste leerjaar van de hbo-deeltijdopleiding Media, Informatie & Communicatie. Een opleiding die je in deeltijd alleen kan volgen aan de Hogeschool van Amsterdam. Er is dus meestal maar 1 klas per studiejaar die deze studie doet.

Je kunt de opleiding overigens ook in voltijd doen en dan zijn er iets meer klassen (en kan het ook bij Saxion Hogescholen). Er is ons gezegd dat deeltijd wel iets andere vakken heeft, dan voltijd, maar ik weet dus niet precies wat het verschil is.

Goed, de deeltijdstudenten moeten in het eerste jaar 13 vakken volgen en als je die allemaal haalt, heb je 60 studiepunten en je propedeuse. Om naar het volgende studiejaar door te mogen, moet je minimaal 50 studiepunten halen.

Blok 2:

Marketing 2: Zelfde boek (maar dan de andere helft), zelfde docent, zelfde manier van college geven. Dus heb ik verder niet veel meer over te vertellen. Als klas vonden wij dit tentamen (ook meerkeuzevragen) iets moeilijker dan die van het eerste deel.

Dit vak leverde drie studiepunten op en ik haalde het met een 7

Nederlandse spelling & stijl: Persoonlijk had ik deze colleges niet nodig gehad. Ik ben altijd van nature heel goed geweest in spelling en stijl. Voor dit vak heb ik dan ook niet zo veel uitgevoerd. Het was wel een aardige docent, die duidelijk aangaf wat ze van ons verwachtte. Het tentamen van dit vak was voor mij dan ook easy peasy.

Dit vak leverde drie studiepunten op en ik haalde het met een 9

Onderzoeksvaardigheden: Tja, dit vak had opstartproblemen, omdat de docent veel ziek was. Verder waren het erg warrige colleges en was lang onduidelijk wat je moest doen. Het kwam er op neer dat je drie mensen moest interviewen over de impact van reclamespotjes over/tegen kindermishandeling. Je moest van al die interviews dus transscripties maken. Het was best wel een hoop werk. Uiteindelijk heb ik uit een voorbeeldonderzoek gehaald wat ik nou eigenlijk precies moest doen. Er zat ook nog een tentamen aan dit vak vast. Dat was naar aanleiding van het oersaaie boek van Nel Verhoeven. Het was het tweede tentamen van de dag, we hadden tussenuren tussen tentamen 1 en 2 en ik heb eigenlijk niet meer hiervoor gedaan dan de samenvattingen lezen in die tussenuren…toen haalde ik een 8. Ik vond het vervelend dat je geen punt kreeg voor je onderzoek, alleen een voldoende en dat je vervolgens het cijfer kreeg van je tentamen. Dit voelde een beetje als een hoop onnodig werk. Maar goed, ik heb het gehaald.

Dit vak leverde vier studiepunten op en ik haalde dus een 8

We hadden dit blok verder geen andere dingen erbij en waren ook steeds al rond half drie klaar, dus dit was het rustigste blok van allemaal. Het was beter geweest als een van de vakken van blok 4 naar dit blok was verplaatst. Of dat er hier al meer was gehamerd op Werkervaring.

Dit bericht werd geplaatst in #deeltijdstuderen, Back to school en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op MIC-deeltijd, leerjaar 1, blok 2

  1. Pingback: Maartjes Tweets MIC-deeltijd, leerjaar 1, blok 2 https://t.co/sYiC…

  2. Pingback: Media, Informatie & Communicatie | Maartjes Moving Castle

Geef een reactie

