Throwback Thursday: 11 augustus 2006

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 11 augustus 2006:

We waren met een groepje van 10 vrienden op vakantie in de Ardennen. We hadden een groot huis gehuurd in het plaatsje Robertville, bekend van de grote stuwdam en het Lac du Robertville (een groot meer). Vanaf ons huis konden we te voet naar de vallei van de Warche, waar het kasteel van Reinhardstein staat. Ondanks dat het pas onze 67ste cache was, was het niet de eerste Belgische cache.

Het verslag:

  1. Reinhardstein

Maker: Jiheffe & Captain Cook

Type: Traditional

Gevonden op: 11 augustus 2006

Heideroosjes: Anke en Maartje

Snuffel007: Stephanie

Gastzoekers: Miron, Emmy en Nicole

Plaats: Robertville, België

Op vakantie in Robertville. En een cache op nog geen kilometer afstand van het huisje. Die ook nog eens bij kasteel Reinhardstein lag. Dat alles is genoeg om mij helemaal hyper te krijgen, want GEOCACHING en KASTELEN! Dus moest deze cache er de eerste avond al aan geloven. Ik kreeg zelfs nog vijf andere mensen enthousiast om mee te gaan, vooral Miron moest zeker mee, want de overige vier vakantiegangers bleven in het huis om slingers op te hangen, voor een verrassingsfeestje voor Miron, die de dag ervoor jarig was geweest. Nou heb je kilometers en kilometers en deze kilometer was wel wat sterretjes waard. Dwars door de vallei over een berg en met verkeerde wegwijzerbordjes, wordt een hemelsbrede kilometer toch wat langer. Maar uiteindelijk kwamen we bij het kasteeltje uit.

Ik was al ooit eerder in Robertville geweest tijdens een familieweekend, toen ik 17 was. Toen wist ik nog niet wat geocachen was, haha. Ik heb toen wel een wandeling gemaakt met wat familieleden door de vallei, dus ik had Reinhardstein al een keer gezien, maar we liepen toen flink door, dus ik vond het wel leuk om het nu eens uitgebreid te kunnen bekijken. Ik heb toch spijt dat we geen rondleiding hebben gedaan.

De cache lag op de heuvel langs een pad en het was allemaal nat en glad en steil. Stephanie vond de cache. We visten er een travelbug uit. Die moest alleen in België blijven. Omdat we die week geen andere caches vonden waar travelbugs in pasten, ben ik die travelburg op de laatste ochtend van de vakantie terug gaan brengen naar Reinhardstein. Toen was het nog heel vroeg en nevelig en ook heel mooi in de vallei (net Rivendell).

Wat ik hier op 11 augustus 2016 nog aan toe te voegen heb:

Dit was een heel leuke week vakantie. Het vakantiehuis was supergroot, we hadden per twee personen een grote slaapkamer en een badkamer. Verder was er een tafeltennistafel (waar we nachtelijke competities hielden) en ik meen ook nog een voetbaltafel. En nog een grote keuken met eettafel en een soort zoldertje met een zithoek en TV. En de grote tuin strekte zich dus uit tot aan het meer van Robertville. En dan dus die vallei op loopafstand. Er lagen niet zo heel veel caches in die omgeving, toen. Volgens mij vonden we er “slechts” vier tijdens die week. We hebben wel nog gewone wandelingen gemaakt, zonder geocaching in de vallei. Ja, was erg leuk. Ik heb toen wel foto’s gemaakt, maar volgens mij nog met een wegwerpcamera. En waar die zijn gebleven??? Geen idee. Ik zou best nog wel eens terug willen naar Robertville en dan echt eens die rondleiding door Reinhardstein gaan doen, gevolgd door een wandeling door de vallei.

Hmm, Anke wilde nog een weekend gaan kamperen…

En wat ook supergaaf is: Deze cache, die wij dus 10 jaar geleden hebben gevonden, is nog steeds actief! Al sinds 2003. Wow!

Foto van Reinhardstein komt van een soort van VVV-website voor Robertville.

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Throwback Thursday: 11 augustus 2006

  1. Pingback: Maartjes Tweets Throwback Thursday: 11 augustus 2006 https://t.co/…

Geef een reactie

