Throwback Thursday: 18 augustus 2010

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 18 augustus 2010:

Tja, 18 augustus is blijkbaar de minst populaire datum in de maand augustus, om te geocachen. In onze hele carrière vonden we slechts 3x een cache op deze datum. Daarom deze keer een verslag van een cache waar ik zelf niet eens bij was. De Heideroosjes bestaan uit 2 personen en we cachen ook vrij regelmatig afzonderlijk van elkaar. Het account ga je niet meer splitsen na bijna 12 jaar. Het is van ons samen. Dus daarom dit keer een verslagje over een cache die Anke zes jaar geleden vond, met Nopi, het team van haar moeder en zusjes.

Het verslag:

  1. [WWFM VII] Groeten uit Brabant!

Maker: Zugführer

Type: Mysterie

Heideroosjes: Anke

Nopi: Noortje, Pien en Petra

Gevonden op: 18 augustus 2010

Plaats: Middelburg

 

De drie zusjes en hun moeder hadden het plan opgevat om vandaag naar het strand te gaan. De weersvoorspellingen waren niet echt heel geweldig, dus had Anke voor de zekerheid maar wat caches uitgezocht. Omdat ze door Middelburg zouden komen, bedacht Anke dat ze de WWFM-mysterie wel op kon gaan halen. Tijdens het WWFM kregen we een soort van tweeling-mysterie op te lossen, waarvan de Groeten uit Zeeland in Brabant verstopt lag (die werd dus diezelfde avond nog gelogd), maar de Groeten uit Brabant lag in Zeeland verstopt en die konden we dus niet even zomaar gaan loggen. Vandaag heeft Anke dat goed gemaakt.

Toevoeging van het Flash Mob verslag van 15 mei 2010: WWFM staat voor World Wide Flash Mob. Het idee achter Flash Mob is dat een groep mensen op een plek samenkomt, een ludieke actie uitvoert en daarna zonder uitleg weer verdwijnt. Het idee komt overigens niet uit het geocachen, maar is iets wat wereldwijd plaats vindt en dat uiteindelijk “misbruikt” wordt om er een geocaching-event van te maken. Het is altijd op verschillende plekken in het land en voor ons is Eindhoven de dichtbijzijndste locatie. Dit keer zouden we met z’n allen “Brabant” van Guus Meeuwis gaan zingen op een plein in Eindhoven.

Wat ik hier op 18 augustus 2016 nog aan toe te voegen heb:

Tja, ik was hier niet bij, dus ik heb er verder niets aan toe te voegen. Ik heb er dus ook geen foto’s van.

De afbeelding van Middelburg is van internet geplukt.

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Throwback Thursday: 18 augustus 2010

  1. Pingback: Maartjes Tweets Throwback Thursday: 18 augustus 2010 https://t.co/…

Geef een reactie

