Schoolboeken

In de loop der jaren spaarde ik vier boekenkasten (Billy van Ikea, ja) vol boeken bij elkaar. Leesboeken om precies te zijn. Daar is heel wat geld aan opgegaan.

Om de een of andere reden vind ik het moeilijker om geld uit te geven aan schoolboeken. Waarschijnlijk omdat je de meeste slechts 1x doorleest (of bladert) of in het slechtste geval helemaal nooit open doet. Je gebruikt ze gemiddeld 1 of 2 schoolblokken en dan is het weer voorbij.

Sommige heb je in de bibliotheek, maar natuurlijk zijn die net altijd uitgeleend als je ze nodig hebt.

Het alternatief is tweedehands, maar ook die zijn soms nog peperduur. En het nadeel daarvan is dat er vaak geen druk of ISNB-nummer wordt genoemd, zodat je de verkeerde in handen kan krijgen. Ik heb ook al een paar keer meegemaakt, dat ik per mail een vraag stelde over druk/ISBN en dat vervolgens de prijs ineens verhoogd was.

Ik heb tweedehands boeken al overal vandaan: Bol.com, Bookmatch, Marktplaats, Boekwinkeltjes, enz.

Zodra ik een vak gehaald heb, zet ik het betreffende boek weer te koop, in de hoop er nog een beetje geld op terug te verdienen. Zo ben ik al weer van een paar boeken afgekomen, maar ik zit nu nog steeds met 3 schoolboeken opgescheept, waarvan er eentje behoorlijk prijzig was, zelfs tweedehands.

Goed, waar ben ik voor het komende schooljaar nog naar op zoek:

Schrijven met Effect van Mariet Hermans. ISBN9789046901854 (dat is de afbeelding links) (het mag ook die nieuwere druk zijn, rechts)

opstandeneenwording

Opstanding en Eenwording ISBN9058502341

Gert-Jan Leenknegt e.a.

Dit boek heeft de bibliotheek nog niet eens. Tweedehands is het bijna net zo duur als nieuw, dus als iemand hem nog heeft liggen…

En voort wat hoort wat: zelf heb ik nog in de aanbieding:

Beide te vinden op mijn Bol.com verkoopaccount.

Ik wens alle studenten een fijn schooljaar toe!

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #deeltijdstuderen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Schoolboeken

  1. Pingback: Maartjes Tweets Schoolboeken https://t.co/67bdaqvnQ8 https://t.co/…

Geef een reactie

