Throwback Thursday: 25 augustus 2015

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 25 augustus 2015

Dit keer gaan we niet zover terug in de tijd, namelijk maar een jaar. Ik ben toen laat in de middag/begin van de avond nog gaan geocachen. Met een auto (die van mijn ouders) nog wel. Dat komt dus echt niet vaak voor.

Het verslag:

  1. Kornsche Boezem #1
  2. Kornsche Boezem #2
  3. Kornsche Boezem #3
  4. Kornsche Boezem #4
  5. Kornsche Boezem #5

Maker: Team Tam

Type: Traditionals

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 25 augustus 2015

Plaats: Dussen

 

  1. De Noordeveldse Molen

Maker: Mar.co

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 25 augustus 2015

Plaats: Dussen

 

  1. Kornsche Boezem #6
  2. Kornsche Boezem Bonus

Maker: Team Tam

Type: Traditionals

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 25 augustus 2015

Plaats: Dussen

 

  1. De Korn

Maker: Mar.co

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 25 augustus 2015

Plaats: Dussen

 

  1. Ontdek uw eigen land (deel 5)

Maker: Team JoWi

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 25 augustus 2015

Plaats: Dussen

 

  1. Dussen

Maker: Team Verheij

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 25 augustus 2015

Plaats: Dussen

Ik besloot dus eens gek te doen en laat in de middag (na het werk) nog te gaan geocachen. Ik had zelfs al de auto gereserveerd. Het moest niet te ver weg zijn en algauw kwam ik uit op de Kornsche Boezem, bij Dussen. Dat is min of meer de rand van de Biesbosch, het gebied is ontstaan na dezelfde overstroming – de Sint Elisabethsvloedramp. De cache de Korn had al vaker op mijn verlanglijstje gestaan, maar nooit aan toegekomen wegens tijdgebrek. De cache lag eerst ook eenzaam en afgelegen, maar nu de serie er is, lagen er wel wat caches bij elkaar. Er was veel regen voorspeld, maar op bewolking na viel het allemaal wel mee. Ik ging per pont over met auto en al, bij Dussen, hij is nog steeds gratis. Bijzonder dat zoiets nog steeds gratis in stand gehouden kan worden. Vraag me af of een brug bouwen niet goedkoper is.

In een soort van speedtempo wandelde ik door de Kornsche Boezem. Verder niet echt een heel mooi natuurgebied, zeker niet door het grauwe weer. Het waren allemaal graspaden en het was er erg vochtig. Op zich wel tof, want daardoor had ik geen hooikoorts. De caches waren niet al te moeilijk verstopt, het is dat ik eigenlijk niets heb aan het kompas van mijn GPS (het is vaak heel onnauwkeurig) en dat alles op de kaart moet. Daardoor duurt het vinden soms wat langer. Onderweg maakte ik een kleine omweg naar de Noordeveldse Molen, om daar ook nog een cache mee te pikken. In de bonus-cache zat een heel mooie coin, uit Australië, met een kangoeroe erop.

Daarna wilde ik eigenlijk nog een multi doen, maar het begon keihard te regenen en het was een vage parkeerplaats (eh, geen parkeerplaats, alleen een smalle berm), dus werden het drie oppikkertjes aan de dijkjes van Dussen. Eerst dus de Korn, daarna Ontdek uw eigen land (help, een serie door het hele land, daar ben ik zo bevattelijk voor) en ten slotte Dussen. Die laatste lag in het parkje bij Kasteel Dussen, daar ben ik al vaker geweest om te geocachen, want hier lag vroeger een multi. Grappig is dat ik de cache herkende als een cache die ik ooit in Rijen heb gedaan. Bij het loggen las ik op de cache-pagina dat de eigenaren zijn verhuisd van Rijen naar Dussen en dat ze hun cache mee hebben verhuisd. Wel grappig, heb ik eigenlijk 2x dezelfde cache gevonden, maar toch een andere.

Wat ik hier op 25 augustus 2016 nog aan toe te voegen heb:

Dit is pas een jaar geleden, dus ik kan het me nog goed herinneren. Ik heb nog steeds dezelfde GPS en hij is nog steeds vaak onnauwkeurig op het kompas. Ik loop dan eigenlijk ook altijd op de kaart. Over het algemeen gaat dat ook wel goed. Op fora las ik iets over een productiefout in mijn type GPS, maar heb dat niet verder uitgezocht. Heb op dit moment geen geld gereserveerd voor een nieuwe GPS, dus deze moet nog een paar jaar mee gaan. Ik ben niet meer verder gegaan met die serie van Ontdek uw eigen land, afgelegen plekken zijn nou eenmaal lastig te bereiken met het openbaar vervoer. En ik heb nog steeds geen auto. Daar heb ik al helemaal geen geld voor (en dan zou een nieuwe GPS nog voorgaan ;>)

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Throwback Thursday: 25 augustus 2015

  1. Pingback: Maartjes Tweets Throwback Thursday: 25 augustus 2015 https://t.co/…

Geef een reactie

