Throwback Thursday: 1 september 2012

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 1 september 2012:

In de hele geocaching-geschiedenis van de Heideroosjes zijn er maar 1x caches gevonden op de datum 1 september en dat was in 2012. 2012 was het jaar waarin we de kalender helemaal vol wilden krijgen, dus minimaal 1 cache per datum. Dat is toen uiteindelijk gelukt. 1 september was dus een van de 48 data die nog geen founds hadden. Ik was die dag vrij en ben er iets aan gaan doen.

Het verslag:

  1. M&P nr. 5: Lage Haghorst

Maker: Marpuls & Pwarroh

Type: Multi

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 1 september 2012

Plaats: Haghorst

 

  1. Turkaa
  2. Fladderiep

Maker: Edithb en co2

Type: Traditionals

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 1 september 2012

Plaats: Diessen

De vijfde multi van de nog altijd onbekende Marpuls en Pwarroh kwam online. Dit team schijnt ook in Oisterwijk te wonen, maar wij kennen ze niet. Ik zou eerst met de trein naar een geocaching-event in Eindhoven gaan, maar het was zo’n lekker weer dat ik besloot dat ik liever niet naar het event wilde, maar dat ik andere caches wilde doen. Tegen de middag fietste ik dus lekker relaxt richting Haghorst, ik wist de weg nog van een paar weken geleden, toen ik daar ook al een cache had gedaan.  De cache startte vlakbij het kanaal, in de buurt van de traditional Stukje Haghorst, die ik een paar weken geleden al deed. De wandeling liep door voor mij onbekend gebied, dat de Lage Haghorst heette. Veel over boerenzandpaden, zoals eigenlijk bij alle caches van deze legger. Het mooiste stukje was dat langs de Reusel, door een moerasachtig gebied met heel veel vogels, ik denk dat ik een ooievaar gezien heb. Daarna kwam er een brug en daar stonden de koeien. De koeien hadden een heel weiland vol gras, maar ze wilden het grassprietje eten dat midden in de sloot stond en het zag er heel grappig uit, hoe ze dat met hun lompe lijven te grazen wilden nemen. Weer veel leuke foto’s gemaakt, mijn koeienfoto’s zijn ondertussen een begrip bij mijn collega’s, haha.

De cache lag dit keer wel op een mooi plekje, langs het kanaal. Nog even stil gestaan bij het monumentje voor de jongen die rond de jaarwisseling van 2011/2012 verdween en in het kanaal werd teruggevonden. Niemand weet wat er precies met hem gebeurd is. Op het monumentje stond heel toepasselijk: Gevonden – Verloren. Twee woorden die het heel precies uitdrukken. Een triest verhaal natuurlijk, maar het lijkt me voor de nabestaanden wel fijner dat hij is gevonden en dat ze dus weten dat hij er niet meer is. Anders blijf je altijd een soort van vage hoop koesteren dat hij nog terug komt.

Langs het kanaal vond ik ook nog een paddenstoel, maar die was al geclaimd. Heb hem wel gediscovered.

Ondanks dat het al half vijf was, besloot ik nog door te fietsen voor een paar traditionals. Dat was ten eerste Turkaa. Ik vond het een aparte naam voor een cache, maar het bleek de naam van het gebied te zijn, waarschijnlijk een soort vervorming van het woord toendra, want daar zou het landschap op lijken. Ik verwachtte een soort moerasbos, zoals het bos van Siberië, nabij Hoogeveen waar wij vorig jaar juli zijn geweest, maar ik kreeg een saaie visvijver. Gelukkig was het daar op dit tijdstip heel rustig en kon ik ongestoord zoeken naar de cache. Ik fietste verder naar het buitengebied tussen Hilvarenbeek en Diessen, daar lagen ook weer twee nieuwe caches.

Met de auto kon je hier niet bij komen, met de fiets wel. De Fladderiep stelde nog niet veel voor, het was nog maar een miezerig boompje, maar blijkbaar gaat die wel uitgroeien tot een bijzondere boom. De Leemputten kon ik niet vinden en er zat ook een visser in de buurt. Dat zoekt niet zo fijn. Voor deze cache moet ik dus nog eens terug.

Ik was ondertussen een heel eind van huis afgedwaald en moest nog helemaal terug fietsen naar Oisterwijk. In de verte zag ik de kerktoren van Hilvarenbeek, waar ik twee jaar gewoond heb, dat was een stuk dichterbij geweest.

Wat ik hier op 1 september 2016 nog aan toe te voegen heb:

Deze drie caches zijn nu allemaal gearchiveerd. Wat betreft de multi vind ik dat wel jammer, de multi-serie van Marpuls en Pwarroh beviel mij wel. Nu zijn er weer andere caches in dit gebied en die heb ik toevallig vorige week gedaan. Weer op de fiets, want in Hilvarenbeek is geen station (ik heb er twee jaar gewoond, toen had ik nog een auto). De afstand viel me vorige week overigens niet zo zwaar als dat ik  in dit verslag geschreven heb, dus blijkbaar kan ik nu beter fietsen dan doen ;>)

Verder maakte ik best veel foto’s die dag. En heb ik nog steeds geen idee wie nou Marpuls en Pwarroh zijn in real-life.

De foto’s bij deze blog zijn door mijzelf gemaakt op 1 september 2012.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Throwback Thursday: 1 september 2012

  1. Pingback: Maartjes Tweets Throwback Thursday: 1 september 2012 https://t.co/…

Geef een reactie

