Weekend Vrij: Augustus

Sinds eind juni 2016 heb ik een Weekend Vrij abonnement. Vrij reizen in het weekend en op feestdagen. Het weekend van de NS begint al op vrijdag om 18.30 uur, dus ook de reizen op vrijdagvond tellen mee. De rest van de week krijg ik 40% korting buiten de spitsuren, net als bij het Voordeelurenabonnement, wat ik eerst had. Het Weekend Vrij abonnement kost 32 euro per maand. Ik ga een jaar lang bijhouden hoeveel besparing me het heeft opgeleverd.

In augustus was ik iets minder reislustig dan in juli, maar toch bezocht ik nog aardig wat plaatsen:

En nog steeds geen foto van het bordje van Amsterdam-Amstel, ik ga het echt doen op mijn eerste schooldag, want ik ben er wel geweest deze maand. Ook het bordje van Ravenstein mist in de fotocollage. Verder ben ik deze maand een paar keer opgestapt op Tilburg. Station Tilburg is zo’n 7 kilometer fietsen vanaf mijn huis, waar ik gemiddeld 20 minuten over doe (het is bijna één recht fietspad) en dat is soms sneller dan wachten op de aansluiting naar Oisterwijk. Het stomme is dat je dan dus korter in de trein zit, maar de NS rekent hemelsbreed, dus een reisje is dan 10 cent duurder.

Mijn reishistorie van deze maand telt 2 pagina’s, maar helaas kostten de meeste reizen gewoon geld. Gelukkig mag ik van enkele reisjes nog wel het geld declareren.

De gratis reizen:

Dieren – Tilburg, besparing van 10,20 euro

Tilburg – Dieren, besparing van 10,20 euro

Doetinchem – Tilburg, besparing van 11,48 euro

Nijmegen – Tilburg, besparing van 7,10 euro


Hmm, dat is deze maand maar een besparing van 38,98 euro – 32 euro abonnementskosten = slechts 6,98 euro…ai

Wat de NS wel aan mij verdiende (dit is wel allemaal met 40% korting):

Retour Oisterwijk – Gilze-Rijen, 5 euro

Tilburg – Velp, 9,40 euro

Retour Tilburg – Amsterdam Amstel, 20,80 euro

Oisterwijk – Ravenstein, 5,40 euro

Nijmegen – Oisterwijk, 7 euro

Tilburg – Nijmegen, 7,10 euro

Retour Oisterwijk – Rotterdam Centraal, 17 euro

Oisterwijk – Den Bosch, 5,40 euro


Totaal 77,10 euro. En dan heb ik het nog niet over het weekendkaartje dat ik al had gekocht voor ik dat abonnement had en dat niemand wilde overnemen. En de huur van de OV-fietsen die ik huurde deze maand. En de buskosten. Ik reisde ook een stukje met Arriva (Doetinchem – Arnhem) en ook bij Arriva geldt het gratis reizen, dus dat is wel mooi.

Gebaseerd op augustus had ik het dus beter kunnen houden bij het voordeelurenabonnement. Eens kijken of het in september beter gaat lukken.

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #treinleven, Of all places. Bookmark de permalink .

Een reactie op Weekend Vrij: Augustus

  1. Pingback: Maartjes Tweets Weekend Vrij: Augustus https://t.co/uptNnEm3tF htt…

Geef een reactie

