Weekend Vrij: September

Sinds eind juni 2016 heb ik een Weekend Vrij abonnement. Vrij reizen in het weekend en op feestdagen. Het weekend van de NS begint al op vrijdag om 18.30 uur, dus ook de reizen op vrijdagvond tellen mee. De rest van de week krijg ik 40% korting buiten de spitsuren, net als bij het Voordeelurenabonnement, wat ik eerst had. Het Weekend Vrij abonnement kost 32 euro per maand. Ik ga een jaar lang bijhouden hoeveel besparing me het heeft opgeleverd.

In september was ik niet zo heel erg reislustig. Ik reisde naar de volgende plaatsen:

Oei, ik mis weer een aantal foto’s. Op 30 september maakte ik er op de valreep nog wel eentje van Amsterdam Amstel! De school is weer begonnen, dus daar kom ik nu weer elke week. Maar nu mis ik Utrecht en Geldermalsen.

Tiel Passewaaij was een station waar ik nog nooit geweest was + een echte of all places naam, dus dat is de mooiste aanvulling voor de collectie ;>)

De gratis reizen:

3x Amsterdam Amstel – Oisterwijk, besparing van 30,90 euro

Utrecht – Oisterwijk, besparing van 7,50 euro

Tiel Passewaaij – Oisterwijk, besparing van 5,90 euro

3x Oisterwijk – Geldermalsen (of vice versa), besparing van 14,70 euro


Totaal is dat dan een besparing van 59 euro – 32 euro abonnementskosten, maakt 27 euro besparing. Nou, dat is dan al weer beter dan vorige maand.

Wat de NS wel aan mij verdiende (dit is wel allemaal met 40% korting):

4x Oisterwijk – Amsterdam Amstel, 41,20 euro

Amsterdam Amstel – Utrecht, 3,90 euro


En dat is dan keihard 45,10 euro…, dit waren allemaal reizen van en naar school. Je begrijpt dus waarom ik zo pissed ben dat je als deeltijdstudent geen recht hebt op gratis reizen.

Voordeel is dat ik deze maand niet met de bus heb gereisd. Wel 1x met de metro.

Deze maand was Weekend Vrij wel weer voordeliger dan alleen Voordeeluren. Het nadeel is wel dat ik nu iedere keer tot 18.30 uur in Amsterdam moet blijven voor een gratis terugreis, terwijl het schoolrooster ineens heel gunstig is. Maar goed, er zijn ergere dingen.

 

 

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #treinleven, Of all places en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

