Dierendag

Vandaag is het dierendag, dus zet ik mijn huisdieren in het zonnetje.

20160920_100910

Over mijn caviabeesten schreef ik een tijdje terug al een hele blog. Fabin (de driekleurige) en Fluff (de zwarte borstelhaar) zijn nog niets veranderd. Ze vinden elkaar nog steeds niet aardig, ze wonen nog steeds apart en ze zijn nog steeds dol op wortel. Ondertussen wonen ze bijna 3,5 jaar bij mij. Ik vind cavia’s gewoon heel schattige beestjes, ik denk dat ik de rest van mijn leven cavia’s als huisdier zal hebben. Ze maken schattige geluidjes en zijn gewoon heel lief.

20160929_175749

Naast de cavia’s heb ik ook wandelende takken. Ze zijn pas in juli uit hun ei gekropen en zijn dus nog vrij klein. Op de foto zie je er een paar aan de rechterkant. Het is lastig om een goede foto van ze te maken. Er zijn er nog zes in leven en die zijn nu wel zo groot dat ze in leven zullen blijven. Wandelende takken leven maar ruim een jaar. Ze zijn onzijdig van geslacht en aan het einde van hun leven leggen ze eitjes. Als die eitjes een paar maanden later uitkomen, zijn de ouders meestal al overleden. Ze heten wandelende takken, omdat ze als ze bang zijn, hun poten tegen hun lijf aanvouwen en daardoor op een takje lijken. Vroeger heb ik ook wandelende takken gehad, dus ik vind het leuk dat ik ze nu weer heb. Ze eten alleen maar klim-op, dus ze zijn heel makkelijk te verzorgen. Ik vind het rustgevend om te kijken hoe ze rondklimmen tussen de klim-op en de wanden van de glazen bak waarin ze wonen.

Mr. de Rooy en Mr. de Bruin zijn niet mijn eigen huisdieren, maar ze komen wel regelmatig voorbij op mijn facebook en instagram. Het zijn de schildpadden van mijn oom en tante. Zij gaan regelmatig op vakantie en dan zorg ik voor hun huisdieren.Schildpadden kunnen zo’n 95 jaar oud worden (ze zijn pas zo’n 10 jaar oud), dus heb ik gezegd dat ze in hun testament op moeten laten nemen dat ik de schildpadden erf. Het zijn landschildpadden en ze blijven hun hele leven groeien. Ze zijn vegetariër en eten net als de cavia’s graag andijvie. Ik vind het cool om te zien, hoe ze de andijvie als het ware naar binnen zuigen. Daarnaast vind ik schildpadden echte oerdieren, ze leefden waarschijnlijk al op aarde, ten tijde van de dinosaurussen!

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Huisdieren. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dierendag

  1. Pingback: Word ik dan toch een Crazy Cat Lady? – maartjesmovingcastleblog

Geef een reactie

