Throwback Thursday: 6 oktober 2010

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 6 oktober 2010

6 oktober is de verjaardag van mijn mede-Heideroosje Anke. Wij zijn in hetzelfde jaar geboren en schelen dus maar een half jaar in leeftijd. We hebben een paar keer geprobeerd om zoveel caches te vinden op onze verjaardag, als de leeftijd die we die dag werden. Of dat ooit gelukt is? Je leest het in het verslag van de dag waarop Anke 24 jaar oud werd.

Het verslag:

  1. Erfgoed 4

Maker: PedroLewis

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 6 oktober 2010

Plaats: Herentals e.o., België

 

  1. TT 2: Den Trollenboom
  2. TT 1

Maker: sirmacnamera

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 6 oktober 2010

Plaats: Herentals e.o., België

 

  1. Erfgoed 6

Maker: PedroLewis

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 6 oktober 2010

Plaats: Herentals e.o., België

 

  1. TT 3: Onder Stroom

Maker: sirmacnamera

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 6 oktober 2010

Plaats: Herentals e.o., België

 

  1. De verlaten silo

Maker: Alpha24 & hetcacherke

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 6 oktober 2010

Plaats: Herentals e.o., België

 

  1. 800 jaar Hertals: Snepkenshof: Vervallen toren
  2. 800 jaar Hertals: Watertoren
  3. 800 jaar Hertals: Begijnhof
  4. 800 jaar Hertals: De Hellekens
  5. 800 jaar Hertals: Molenvest-Zandpoort
  6. 800 jaar Hertals: Jachthaven

Maker: exkram

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 6 oktober 2010

Plaats: Herentals e.o., België

 

  1. Landelijk Larum

Maker: soeni83

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 6 oktober 2010

Plaats: Herentals e.o., België

 

  1. Deze doe ik cadeau aan…II
  2. Korte Heide
  3. Het verborgen meertje

Maker: Alpha24

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 6 oktober 2010

Plaats: Herentals e.o., België

 

Vandaag werd Anke 24 jaar oud en we wilden dat vieren met het vinden van 24 caches. Dit idee hadden we gejat van een andere geocachingteam, die dit ook hadden geprobeerd en dat beschreven in hun logjes. Helaas hadden we een slechte cache-dag en vonden we “slechts” 16 caches. We gingen wel naar het buitenland, naar België. We hadden er onze gebruikelijke vier-caches-per-uur-theorie op los gelaten en het eerste uur verliep heel erg voorspoedig, toen liepen we voor op schema. Dat kwam vooral door de TT-serie, die heel erg makkelijk was en waarvan er twee aan hetzelfde pad bleken te liggen, we stonden bijna op eentje geparkeerd, terwijl we eigenlijk op weg waren naar de andere.

Maar daarna hadden we heel veel not-founds, vooral op de Erfgoed-serie, die zaten allemaal heel geniepig verstopt en we konden ze gewoonweg niet vinden. De Belgen hebben er ook een handje van om een micro in een bos te verstoppen en daar geen hint bij te geven. Dat is dan echt zoeken naar een naald in een hooiberg, zeker als er een afwijking is – wat nogal snel is, in een bos.

Het ergste was nog de tweede not-found op IR-Project Herentals. Daar waren we al een keer eerder geweest, in april van dit jaar. De cache bleef ook nu onvindbaar voor ons.

Toen we aan de 800 jaar Hertals-serie begonnen, ging het iets beter. De eerste lag bij een heel cool vervallen torentje midden in een villawijk. Geen idee wat dat bouwwerk daar deed, maar het was wel een gaaf gebouw. Helaas hier ook weer geen hint en wel 100 mogelijke verstopplaatsen. Anke en ik hadden het al bijna opgegeven, toen de kinderen van de naburige villa thuis kwamen. Zij wilden ons wel komen helpen. Het waren keurig opgevoede Belgische kindjes, dus ze vroegen netjes of we wel hulp wilden. Dat wilden wij graag. De cache bleek boven het raamkozijn verstopt te zitten, daarvoor moest je er wel even inklimmen. Normaal gesproken ben ik van dit soort vreemde acties, maar Anke was vandaag erg op dreef, na een wandeling over de spoorlijn bij het IR-project, sprong ze nu in het raamgat.

Ook voor de volgende cache, bij de watertoren, moesten we een stukje over het spoor lopen, over een wankel wandelbruggetje, vlak erlangs. Wij betwijfelden of dit nou mocht, maar daarachter lag een klein bosgebied met wandelpaden en er liepen nog meer mensen, dus gewoon gedaan. De cache was er ook.

De volgende was de Begijnhof, daar mochten we met de auto niet komen, dus die in een nabijgelegen straat gezet. Daar waren parkeermeters, dus ik wilde braaf gaan betalen, toen ik tot de ontdekking kwam dat de eerste 10 minuten gratis parkeren was. Dus renden wij als een gek naar de cache, die we gelukkig relatief vrij snel vonden. Terug naar Reno en we hadden het binnen de tijd gehaald. Hierdoor niets gezien van de Begijnhof, maar wij zijn toch niet zo heilig.

Voor de Hellekens moesten we een stukje door een rommelig half bos/half akkergebied lopen. We grapten over de naam, dat zo’n lieftallig stukje land “de 1000 hellen” heette.

Nog een cache in een drukke straat, waar we maar net konden parkeren en de cache gelukkig snel te pakken hadden en nog een vage bij een jachthaven waar geen haven of boot te bekennen was, in een pauperstraat. Helaas konden we de laatste 800 jaar Hertals, die op de brug, na een hele poos zoeken niet vinden. Dat was wel jammer, maar goed, het was een beetje een pechdag.

We deden nog wat losse caches, die allemaal niet heel veel voorstelden, snelle oppikkers. Wel grappig was dat de ene “Deze doe ik cadeau aan…” heette. Het was de bedoeling dat je de cache logde voor een ander team en dat die hem dan ook op internet mochten loggen. Maar je mocht hem ook cadeau doen aan jezelf en omdat Anke jarig was, wilde ik de cache vinden en hem cadeau doen aan haar. Maar Anke sprong uit de auto en had de cache al in handen voordat ik de autodeur dicht had gedaan. Dus was het een beetje een vreemd cadeautje ;>)

De laatste twee caches van de dag lagen aan weerszijden van Bobbejaanland, dat gesloten was. Korte Heide had een giga-afwijking, maar toch gevonden. Bij ’t Verborgen Meertje waren we ook al in april geweest, maar toen niet kunnen vinden. Nu had ik mijn nieuwe prikstok bij en daarmee had ik de cache heel snel te pakken. We zweerden allebei dat we op die plek de vorige keer ook hadden gezocht, maar dat is iets heel vreemds dat wel eens voorkomt bij geocachen ;>). Het was in ieder geval een troost dat deze van de lijst af kon, maar we hebben er ook weer een heleboel frustraties bij gekregen helaas.

Na deze found gingen we terug naar Nederland, omdat we op tijd terug moesten zijn om Ankes verjaardagsgasten te verwelkomen.

Wat ik hier op 6 oktober 2016 nog aan toe te voegen heb:

Vandaag is Anke dus weer jarig en wie een beetje kan rekenen, weet welke leeftijd ze vandaag bereikt heeft. En zo oud ben ik dus ook ;>)

Dit keer kunnen we niet gaan geocachen op Ankes verjaardag. Ik heb tegenwoordig werk dat een stuk minder flexibel is dan toen en ik moet dan ook gewoon post bezorgen.

’s Avonds ga ik natuurlijk wel naar Ankes feestje.

ballonnen

Happy Birthday, Anke!

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

