Throwback Thursday: 27 oktober 2015

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 27 oktober 2015

Op de statistieken-pagina van ons geocachingprofiel, verscheen een aantal jaren geleden een blokje met data. Hierop kon je zien hoeveel caches je had gevonden op een bepaalde datum in het jaar. Ik ontwikkelde een lichte obsessie voor dit blokje en wilde eerst op elke datum van het jaar, minimaal 1 cache. Dat lukte in december 2012, met de nodige hulp van mede-Heideroosjes Anke en Guy, die het op een bepaald moment ook leuk begonnen te vinden. Vervolgens ben ik (soms we) tot mei 2016 bezig geweest om alle data op minstens 2 caches te krijgen. Je kan al wel raden wat het project voor 2017 gaat worden: Alle data op minstens 3 (liefst 4) caches krijgen. Het is gewoon leuk om een uitdaging te hebben.

27 oktober is een probleemdatum, die in beide projecten is terug gekomen en dus pas 2 founds heeft. Als het goed is, hebben Anke en Guy er vandaag wel wat aan gedaan, want zij hebben vakantie.

2016-10-28

Dit is het bewuste blokje van het geocachingprofiel van de Heideroosjes

Het verslag:

  1. Poppels02

Maker: Joost van Poppel

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 27 oktober 2015

Plaats: Oisterwijk

Dit was dus nog een 1-cache-datum. Speciaal voor deze datum had ik al een paar weken de nieuwe Oisterwijkse cache laten liggen (en Anke en Guy verzocht om die nog niet te gaan loggen), die al een maand online was. Nu ben ik er voor ik post ging rondbrengen langs gefietst. Hij ligt bij streekpark Klein Oisterwijk, dus dat is heen en terug nog best een aardig fietstochtje voor de vroege ochtend, haha. Gelukkig was het wel goed weer en had ik de cache heel snel te pakken. Je kunt hier best mooi wandelen, maar helaas had ik daar dus geen tijd voor, want ik moest gaan werken. De datum is nu voor dit jaar gesaved, maar ja plannen voor de 2-cache-data-uitdaging zitten alweer in mijn hoofd, dus dit voelde minder goed, omdat ik nu al weet dat deze datum dus volgend jaar weer terug komt. Er zijn gewoon data die bij het eerste data-project zaten en nu weer bij dit project en die ook weer terug gaan komen in het derde project. Daar is dit er dus eentje van.

Wat ik hier op 27 oktober 2016 nog aan toe te voegen heb:

Ik heb vernomen dat Anke en Guy vandaag 2 caches hebben toegevoegd aan de founds van de datum 27 oktober. Dat betekend dat deze datum voor het 2-cache-data-project in 2017 alvast gesaved is.

Deze blog is pas op vrijdag verschenen, omdat ik het verkeerd had ingepland. De afbeelding komt natuurlijk van ons geocachingprofiel. De link zal het waarschijnlijk niet doen, tenzij je zelf lid bent van geocaching.

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

