Meatless Monday: De Hobbit

Bij hobbits denk ik altijd het eerste aan dit viertal:

sam-merry-pippin-frodo

De hobbits Sam, Frodo, Pippin en Merry uit de Lord of the Rings films (in deze scène komt Aragorn natuurlijk veel stoerder in beeld, maar daar gaat het nu niet over). Ja, hobbit Bilbo heeft zijn eigen trilogie, maar eigenlijk had die beter “De dwergen” kunnen heten, gezien het hoge aantal van deze soort dat daar in mee speelt.

Maar terug naar het oorspronkelijke onderwerp:

logo%20hobbit-psd

Er is ook een bedrijf dat de Hobbit heet. Vorige week was ik op de VeggieFair als vrijwilliger voor de Vegetariërsbond. Hier schreef ik vorige week al een blog over. Onze stand stond naast die van de Hobbit, een bedrijfje uit België dat biologische, veganistische producten maakt. Denk hierbij aan burgers van tofu, hennep, tempeh, seitan en lupine. Maar ze hebben ook salades, paté en zoete dingen.

Aan het einde van de dag mochten wij producten mee naar huis nemen om te proeven. Ik had de Lupine Pepp burger, dit is een wat pittigere burger met rode peper. Maar ik houd wel van een beetje pittig, dus vond deze burger erg lekker. Verder had ik de champignonsalade. Mijn huisgenoten vonden het er niet zo lekker uitzien (zal voor de reclame maar niet vertellen hoe ze het noemden), maar zelf vond ik het erg lekker.

Ik had voor de VeggieFair nog nooit van dit merk gehoord, maar ik ben er wel enthousiast over. Volgens de vertegenwoordiger (die ook nog eens in een elektrische auto rijdt om het milieu te sparen) zou het in Nederland verkrijgbaar moeten zijn bij de Ekoplaza. Ik ben sindsdien nog niet bij de Ekoplaza geweest, maar via de website kun je in ieder geval wel producten van de Hobbit bestellen.

Ik ben zeker van plan om nog meer producten van de Hobbit te gaan proeven.

Op hun website vertellen ze, net als andere producenten van vegetarisch voedsel, hoe goed dat voor ons milieu is. Ik moest wel lachen om enkele teksten bij het kopje “visie”. Het is leuk dat die met humor gebracht wordt.

Afbeeldingen komen van de website van de Hobbit. En die van Lord of the Rings van internet.

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Maar wat eet jij dan?, Meatless Monday en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

