Throwback Thursday: 3 november 2007

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 3 november 2007

We zijn begonnen met geocaching in 2004, maar de eerste drie jaar vonden we heel weinig caches. 2007 was het jaar waarin we een stuk fanatieker werden, als het even lukte gingen Anke en ik op geocaching-jacht. In november 2007 had ik een eigen auto en was ik niet van anderen afhankelijk voor het vervoer.

Het verslag:

We gingen vandaag op pad met mijn auto. We kozen twee caches die al een tijdje op mijn to-do-lijst stonden en waarvoor je een stukje moest rijden. We begonnen met Water aan de Warande. Een beetje een vage cache rondom een soort van meertje wat dan een warande werd genoemd. Het had de hele week geregend en ook vandaag was het een druilerige dag. Je moest allerlei rare opdrachten doen, zoals bordjes zoeken in het riet en een afritnummer lezen van een snelweg. Wij waren helemaal een dijkje opgeklommen om dat nummer te kunnen lezen, dus we hadden natte voeten gekregen, van het natte gras. Bleek je dat nummer tien meter verderop gewoon vanaf het wandelpad te kunnen zien. Shit. Op het eindpunt aangekomen hebben we heel lang naar de cache gezocht. We waren niet helemaal zeker van onze eindberekening. We wilden bijna opgeven toen er een wandelaar met een hond langs kwam. Hij vroeg of wij van die GPS-mensen waren. Ja dus. Hij zei dat we dan aan de andere kant van het pad moesten zoeken. Hij had gelijk, daar lag inderdaad de cache. Dus deze is gevonden met dank aan de vriendelijke buurtbewoner.

We reden door naar de andere kant van de snelweg voor Klein Zwitserland. Ik hoop dat Zwitserland er in het echt niet zo uit ziet, want de route liep door een rommelig bos achter een De Valk-restaurant. Het rommelige bos lag rondom een vennetje, dat vroeger blijkbaar een zwembad zoals het Staalbergven was geweest. Ze hadden niet de moeite genomen om de containers uit het bos te halen, die stonden daar weg te rotten, voor zover plastic weg kan rotten. Af en toe was het pad ook ver te zoeken. Het klopte allemaal wel, want dit keer hadden we de cache wel vrij snel gevonden.

Wat ik hier op 3 november 2016 nog aan toe te voegen heb:

Ha, ik vind het grappig dat ik Gilze-Rijen ver rijden noem (een klein half uurtje). We hadden toen nog niet heel ver van huis gecached. Deze cachedag staat me nog wel bij, ondanks dat het al 9 jaar geleden is. Het was net zo’n sombere en bewolkte dag als vandaag. Later heb ik nog wel vaker caches gevonden bij de Warande.

Afbeelding van de Warande in Gilze komt van internet af.

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

