Throwback Thursday: 17 november 2014

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 17 november 2014

Anke en ik waren op vakantie in Drenthe. Dit was de laatste dag, we moesten terug naar huis. Maar voor we naar huis gingen, liepen we nog een laatste multi-cache.

ellertbrammert

Het verslag:

  1. Ellert en Brammert

Maker: Plas21

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 17 november 2014

Plaats: Schoonoord

 

  1. Goudkoorts

Maker: Zwilteam

Type: Traditional

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 17 november 2014

Plaats: Schoonoord

 

  1. In het spoor van de reuzen

Maker: Lotte100

Type: Multi

Heideroosjes: Maartje en Anke

Gevonden op: 17 november 2014

Plaats: Schoonoord

Onze laatste dag in Drenthe.  Op deze dag was het prachtig weer, dus we hadden besloten om nog een multi te gaan lopen voor we terug naar Noord-Brabant zouden rijden. We kozen voor In het spoor van de reuzen, een cache in het thema van de legende over de reuzen Ellert en Brammert. De cache zou starten bij het openluchtmuseum van Schoonoord, wat gesloten is in november. Hier vonden we de oppikker Ellert en Brammert, vlakbij de beelden van deze twee reuzen. De multi zou ook starten vanaf deze parkeerplaats, maar dat vonden wij maar raar. Het hek van het openluchtmuseum stond wel open, maar er hingen ook allemaal “verboden toegang” bordjes en in de verte zag je het hek van de omheining. Dus ik vond dat maar niets, ik zag ons al “doodlopen” op dat hek. Anke wilde het eerst wil gaan doen, maar ik haalde haar over om een andere weg te gaan zoeken. Na wat rondjes rijden, bleek er nog een berijdbaar bospad te liggen, dat langs het museum afliep, maar dat was behoorlijk onduidelijk aangegeven. Er waren meer cachers die hier over klaagden, maar dat is voor de maker blijkbaar geen reden om het aan te passen. Wij lieten de auto achter op een kruising in het bos, waar het wat breder was en wat wij eruit vonden zien als een parkeerplaats.

Daarna volgde de multi In het spoor van de reuzen, die ons heel moeizaam afging. We hadden het een en ander verkeerd geïnterpreteerd en daardoor liepen we de hele tijd verkeerd. Waypoint 1 ging nog wel vlot, maar daar maakten we dus al een fout. Met trial en error kwamen we uit op waypoint 2. We waren toen in de buurt van Goudkoorts, een traditional die ook in dit bos lag en die zijn we eerst op gaan pikken. Waarom de cache nou Goudkoorts heette, is ons trouwens een raadsel, want er was geen goud te bekennen, hij zat in een boomstronk, dus dat was een betere benaming geweest. In het bos stonden overal aparte kunstwerken, het deed een beetje denken aan het Kunst in Bomen project, dat dit jaar in Oisterwijk is geweest.

Het bos had ook heel veel paden en omdat de waypoints vrij ver uit elkaar lagen, was het soms lastig navigeren. Toen we helemaal op de heide uitkwamen, begrepen we dat we iets verkeerds hadden gedaan. We moesten andere getallen lezen. Konden we dus een heel stuk terug. We kwamen daardoor tot 3x toe langs de Kielse Kei, een grote, hunebedachtige rots die daar in het bos lag. Ik heb wel een foto van de kei gemaakt, maar daar staan wij zelf niet op. Balen, want het bleek dus een earthcache te zijn, die ik niet had ingeladen. Over zoiets kan ik dan best de schurft hebben. Maar goed, helaas. We vonden In het Spoor van de reuzen uiteindelijk nog wel, maar we hebben er echt lang over gedaan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wat ik hier op 17 november 2016 nog aan toe te voegen heb:

Anke en ik hebben zoveel gedaan tijdens deze vakantie, dat we een vakantie-agenda hadden gemaakt. Het was dus een heel actieve (fietsen, wandelen, geocaching), cultureel (wel 3 musea bezocht: Gevangenismuseum + dorp, museumdorp Orvelte en het Hunebedcentrum) verantwoorde vakantie met veel geocaches.

Tja, die Kielse Kei: ik heb nog overwogen om onszelf in die foto te fotoshoppen, maar ik ben niet zo goed in beeldbewerking, dus toch maar niet gedaan. Mocht ik ooit nog in Drenthe komen, dan wil ik zeker nog eens terug naar die kei.

Afbeeldingen van internet afgeplukt.

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

