Throwback Thursday: 24 november 2011

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

rielens-gebroekt

Vandaag gaan we terug naar 24 november 2011

Het was een grauwe dag, maar ik was vrij en besloot om een lastige puzzel-multi-cache in België te gaan doen. Ik had toen nog een auto en woonde nog in Hilvarenbeek, dus dan ben je zo bij de zuiderburen.

Het verslag:

  1. Rielens Gebroekt

Maker: Wonan

Type: Multi

Heideroosjes: Maartje

Gevonden op: 24 november 2011

Plaats: Lichtaart, België

Ik had zin in een lekkere wandelmulti en kon er in Nederland zou gauw geen vinden, dus wat uitgeweken naar België en daar was mijn ogen op deze gevallen. Een puzzelmulti waar een banner mee te verdienen viel. Het weer was droog, maar bewolkt, maar ik besloot toch te gaan. De cache heette Rielens Gebroekt, naar het natuurgebied.

Op het eerste stukje van de route zou ik ook nog een andere multi kunnen doen, maar die lukte niet goed, ik kwam uit in een onherbergzaam stukje bos en werd ook nog achtervolgd door een enge jager, met een akelige hangsnor. Ik was echt bang van die vent. Dus besloten om te stoppen met die multi en verder te gaan met Rielens Gebroekt.

Daar dreigde ik op waypoint 2 al te stranden, ik kon het echt niet vinden. Het was mijn redding dat de maker van de cache, Wonan, langs kwam wandelen. Hij vroeg mij of ik aan het geocachen was en toen ik bevestigend antwoordde, vroeg hij of ik Rielens Gebroekt deed. Ik zei ja, en vertelde dat ik al vastgelopen was. Hij wees mij toen subtiel waar ik moest kijken. Dat was dus mijn redding, anders had ik het op moeten geven. Het stomme was dat de coördinaten op een bordje zaten geplakt en dat ik wel op de achterkant van dat bordje had gekeken, maar dat ze op de voorkant zaten. Ik voelde me met al m’n 3500+ founds een ongelooflijke sukkel.

Gelukkig verliep de rest van de tocht beter. Ik heb op een paar punten nog wel een bijna-inzinking gehad. Er werden nergens hints gegeven en sommige punten waren echt akelig goed verstopt. Door alle technieken heb ik me wel heen geslagen. De strippenkaart lukte goed, het letterbox-stukje ook en zelfs de zelfberekende projectie lukte nauwkeurig. Het kostte alles bij elkaar wel behoorlijk veel tijd en het weer werd steeds dreigender. Ik kwam ook verder helemaal niemand meer tegen, dus ik voelde we een beetje een zwerver in een “desolate wasteland” (ik zal jullie de uitleg van deze term besparen ;>).

Gelukkig vond ik de cache nog in het licht. Het was een lekkere, grote bak, die ook nog eens droog en schoon was. In de cache zat nog een aanwijzing om de mysterie de Eik op te lossen. Dit was echter een lange berekening vol haakjes. Ik vond onderweg naar de auto nog wel de tag op de eik, ik moet toegeven dat dit een van de origineelste travelbugs is die ik ooit heb gezien. Maar ik kwam niet uit de berekening, want meer dan 2 km verderop leek me te ver, dus gaf ik het maar op.

Het begon al te schemeren, het begon kil te worden en ik wilde gewoon terug naar de bewoonde wereld. Voor die Eik ga ik nog wel eens op jacht, ik kwam er thuis al achter dat ik een rekenfout heb gemaakt. Kan ik die mooi in combinatie doen met de andere caches van Wonan.

Wat ik hier op 24 november 2016 nog aan toe te voegen heb:

Tja, dit soort acties van in mijn eentje in België een moeilijke multi gaan doen, kan nu niet meer, omdat ik geen auto meer heb. Daarom ben ik ook nooit meer terug geweest in het Rielens Gebroekt voor die cache met die eik. Ik ben nog steeds wel trots dat ik deze cache in 1x tot een goed einde heb gebracht, want blijkbaar is dat heel veel andere geocachers niet gelukt.

De afbeelding met de voetstapjes is de banner van deze cache. Bij sommige caches kun je een banner verdienen, die je dan op je geocachingprofiel kan plaatsen. Meestal zijn het ook echt rechthoekige blokjes, maar deze heeft nogal een afwijkend formaat. Die code is de cachecode van deze cache, hij is nog steeds online.

De andere afbeelding komt uit de cachebeschrijving van deze cache.

Dit keer met foto’s, die door mijzelf zijn gemaakt op 24 november 2011, tijdens het lopen van deze cache.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

