Throwback Thursday: 15 december 2007

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 15 december 2007

Een verslag van maar liefst negen jaar geleden. Cache #421, gevonden samen met Anke en Stephanie. (Stephanies team heet Snuffel007).

Het verslag:

  1. Vressels Bos
  • Maker: @rend
  • Type: Regular/Multi
  • Gevonden op: 15 december 2007
  • Heideroosjes: Anke en Maartje
  • Snuffel007: Stephanie
  • Plaats: St. Oedenrode

De Vresselse Cache die Anke en ik op een avond in mei hadden gevonden was door de maker veranderd in een nieuwe cache, maar dan een multi. Het leek mij wel een leuke cache. Vrijdagavond op de kanoclub haalden Anke en ik Stephanie over om met ons mee te gaan cachen, de zaterdag daarna.

Met Stephanies auto toerden we binnendoor naar St. Oedenrode. Het Vressels Bos was wel een leuk rondje over de heide en door het bos, met makkelijke waypoints. Ook de cache zelf was vrij snel gevonden.

Wat ik hier op 15 december 2016 nog aan toe te voegen heb:

Op de kanovereniging worden stiekem best vaak geocachingplannen gemaakt. Anke en ik zijn nog steeds lid van de kanovereniging (in 2017 vier ik mijn 20-jarig lidmaatschap). Stephanie al een aantal jaren niet meer. Zowel Anke als Stephanie ken ik van de kanovereniging. Toch had ik hen beiden al eens eerder ontmoet, want we zaten in dezelfde groep op de peuterspeelzaal. Wat best bijzonder is, want daarna gingen we alle drie naar een andere basisschool (we woonden in dezelfde wijk, maar er waren maar liefst vier basisscholen in die tijd!).

En wat misschien nog wel het mooiste is: zowel met Anke als met Stephanie ben ik nu nog steeds bevriend. Hopelijk is dat over nog eens negen jaar nog steeds zo ;>)

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

