Throwback Thursday: 22 december 2013

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 22 december 2013

Uit dit verslag blijkt weer eens heel erg dat het datum-project toch best een obsessie voor mij is, zo door de jaren heen. In december 2013 wilde ik zoveel mogelijk 1-cache-data ophogen naar 2-cache-data. En 22 december was zo’n datum.

Het verslag

4704. Het Rustpunt – Bergstraat

  • Maker: Team Alink
  • Type: Multi
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 22 december 2013
  • Plaats: Loon op Zand

22 december was de laatste datum van december die nog geen twee founds had en die ik nog kon vervullen. Heel december ging niet meer lukken, omdat ik 15 december had gemist, omdat ik ziek was en het me toen niet lukte om zover te fietsen. Maar deze dag wilde ik eigenlijk wel halen. Dus het plan van een week eerder werd uit de kast getrokken en ik fietste in het warmer-dan-gedacht winterzonnetje naar Loon op Zand. De cache stelde geen ruk voor, het was een offset-multi die uiteindelijk bij het bankje 50 meter verderop lag. Helaas moest je wel eerst een eindeloze rekensom uitrekenen en had hij nog afwijking ook. Dus ik vond het maar een flut-cache. Ik had een korte wandeling door Huis ter Heide verwacht en niet zo’n korte afstand. Maak er dan gewoon een traditional van. Ik had ook geen zin meer om dan zelf een wandeling te maken en ben terug gefietst naar Oisterwijk. Dus een dikke 20 kilometer gefietst voor 1 flutfound, maar wel de datum gesaved.

Wat ik hier op 22 december 2016 nog aan toe te voegen heb:

Haha, wat een vreselijk verslag. Verplicht geocachen is helemaal niet leuk en uit heel dit verslagje spreekt de verplichting. Het ergste is dat ik volgend jaar de 2-cache-data weg wil gaan werken en dat 22 december er dan weer bij zit. Deze datum vandaag weg werken lukt helaas niet, vanwege werk.

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

