Throwback Thursday: 29 december 2006

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 29 december 2006

10 jaar geleden alweer. Toen we nog jong en schattig waren ;>) Nee, alle gekheid op een stokje, het is leuk dat we nog altijd vriendinnen zijn en nog steeds aan geocaching doen. Dit verslag gaat over cache #89 en #90 en die lagen beiden in onze woonplaats Oisterwijk.

Het verslag:

De Arduinen Markeringspalen

  • Maker: Purk
  • Type: Multi
  • Gevonden op: 29 december 2006
  • Heideroosjes: Anke en Maartje
  • Plaats: Oisterwijk

Ik vond de naam van deze cache interessant. Arduinen, dat klinkt als een naam uit een fantasy-boek, maar het is gewoon een steensoort. Na verdere bestudering bleek de cache in Oisterwijk te zijn. Ik kwam allerlei dingen te weten die ik niet wist. De Heusdensebaan in Oisterwijk is ooit een tolweg geweest. En er stonden nog markeringspalen als herinnering. Heel die palen waren mij nog nooit opgevallen (ik kom ook niet heel vaak in die straat), maar ze staan er echt. Op een middag fietsten Anke en ik de Heusdensebaan op en neer om die palen te tellen. Ja, leuk als ze genummerd zijn, maar er een nummer ontbreekt. We maakten twee berekeningen die dicht bij elkaar uitkwamen. Een punt lag midden op het terrein van een boomkwekerij. Die was het dus niet. De andere was bij wat bomen en een sloot. Obsessieve ik sprong natuurlijk meteen in die sloot. We zochten alles af, maar konden niks vinden. Na een kwartier begon het donker te worden en gaf ik het op, ik dacht dat die stomme berekening toch niet goed was. Toen schopte Anke uit frustratie nog wat in de bladeren en jawel hoor, recht tegen de cache.

Wit, geel, rood en groen, hoe moet ik dit nu doen?

  • Maker: Purk
  • Type: Mysterie
  • Gevonden op: 29 december 2006
  • Heideroosjes: Anke en Maartje
  • Plaats: Oisterwijk

Tja, wit, geel, rood en groen, het duurde heel erg lang voor ik begreep wat je hier nou weer mee moest doen.  Iets met een sport, want het had te maken met een sport die de kinderen van Purk deden. Ik dacht eerst aan voetbal, maar opeens drong het door. Had ik ook niet ooit die sport met wit, geel, rood, groen, enz. gedaan? Hmm, dat maakte het een stuk gemakkelijker. Het ging over zwemles, waarbij je destijds vier groepjes had en je achtereenvolgens een geel, rood, groen en blauw lintje moest halen (in de tijd dat ik op zwemles zat). Later werden het bandjes in de kleuren wit, geel, rood en groen. Helaas kom je met weten wat die kleuren betekenen niet veel verder. Daarvoor moet je een sms’je sturen, want je komt er anders never-nooit achter. Daarna weet je alles over het halen van een bepaald papiertje: het zwemdiploma A. En daarmee moet je een berekening maken waar ik in de eerste instantie ook niks van snapte. Tot ik Alle 13 Goed! (een andere mysterie) ging oplossen, toen werd het ineens heel duidelijk en was deze puzzel ook zo opgelost. Anke en ik zijn hem toen nog ’s avonds in het donker gaan halen. Ach, het was toch vlak bij huis, haha. De cache lag namelijk bij het hek van het zwembad en dat was toen nog altijd open op vrijdagavond, want dan was het discozwemmen.

Wat ik hier op 29december 2016 nog aan toe te voegen heb:

Caches in eigen woonplaats zijn natuurlijk altijd leuk. Ze komen binnen in de nearbiest-lijst, de lijst van caches die het dichtste bij jouw homecoördinaat liggen. Het is heel frustrerend als dat moeilijke mysteries zijn. Dat is nu dus het geval: onze huidige nearbiest-lijst bestaat hoofdzakelijk uit mysteries. Ik houd niet zo van mysteries. De twee bovenstaande caches zitten allang in het archief en zijn nu dus niet meer te vinden. De zwembadmysterie kreeg bij de zwemles van het tweede kind van maker Purk nog een vervolg: die puzzel was nog veel moeilijker en lag uiteindelijk op de oprit van buitenzwembad ’t Staalbergven. Daar zaten wij toen al gevestigd met de kanovereniging.

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

