Day Zero Project

dsc04761_li

Vandaag is de eerste dag van een nieuw jaar: 2017. Ik vind de start van een brandnieuw jaar altijd wel iets bijzonders hebben. Het is alsof je een nieuw boek openslaat met 365 onbeschreven bladzijden.

De eerste maand van het nieuwe jaar staat ook altijd garant voor goede voornemens. Ik heb nooit echt standaard voornemens. Ik hoef geen 10 kilo af te vallen, want ik heb een vrij normaal postuur. Ik ben al 17 jaar vegetariër, dus ik hoef ook geen spannende nieuwe eetgewoonten te ontwikkelen.

2017

Maar ik ben altijd in voor uitdagingen op het gebied van uitstapjes. Dingen bezoeken. Wilde treinreizen maken naar onbekende bestemmingen.

Ooit wilde ik met een blog beginnen, omdat ik had gelezen over Day Zero Projecten op andere blogs. Dat leek me ook wel wat.

Ondertussen heb ik al een half jaar een eigen blog, die ik begon vanwege het gewraakte onderdeel Werkervaring in mijn studie. Dus nu, met een nieuw jaar uitgestrekt voor me, begin ik mijn eigen Day Zero Project.

Morgen publiceer ik mijn lijst met 101 doelen. Het is best een pittige lijst geworden. Ben zeer benieuwd of ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen in 1001 dagen. Het hoeft dus niet allemaal in 2017. Ik heb ook nog heel 2018 en een groot deel van 2019 om alles voor elkaar te krijgen. 29 september 2019 is de laatste dag.

101-in-1001

Waarom ik een Day Zero Project begin? Ik vind het leuk om mezelf uit te dagen. Er zitten heel veel dingen in, die ik mezelf toch al als doel zou hebben gesteld. Zo is er een groot onderdeel met geocaching-doelen en een ander onderdeel met wandel-doelen. Ook mijn studie is onderverdeeld in subdoelen opgenomen in de lijst. Ook mijn lees-challenge is er in gezet. Daarnaast staan er veel dingen in, die ik al langere tijd wil doen, maar die er simpelweg nog nooit van gekomen zijn.

Of alles uit gaat komen? Dat weet ik niet. Dat is ook niet per se het doel. Maar zoveel mogelijk zou wel leuk zijn.

Daarnaast levert het Day Zero Project natuurlijk heel veel stof op om over te schrijven op mijn blog. Vorderingen en blogs over gehaalde doelen. Deze maand komen er ook een aantal blogs met uitleg over diverse doelen online.

Maar eerst iets  over de geschiedenis van het Day Zero Project:

Het idee voor het Day Zero Project is bedacht door de Nieuw-Zeelander Michael Green.

Het doel achter het Day Zero Project is om je ideeën en plannen eindelijk eens waar te maken. Iedereen heeft wel iets wat hij ooit eens wil doen. Waarom wachten en het niet gewoon doen?

Ieder jaar rondom oud- en nieuw hoor je wel de voornemens om dingen te veranderen. Hoeveel hiervan worden ook echt uitgevoerd? Het antwoord is: bijzonder weinig. Daarom 1001 dagen om je voornemens uit te voeren. Door 1001 dagen (ongeveer 2,75 jaar) te nemen staan andere activiteiten zoals studie en/of werk niet in de weg om je plannen te dwarsbomen. En sommige dingen kan je nou eenmaal alleen in een bepaald seizoen doen. Een sneeuwpop maken in de zomer is bijzonder lastig. Tijdens de 1001 dagen valt er vast wel een keer sneeuw. Maak die sneeuwpop en zet hem op je lijst als gedaan.

De eerste 3 doelen staan vast.

1. Koop een spaarpot
2.Doe voor ieder behaald doel een x bedrag in de spaarpot (bijvoorbeeld een euro)
3. Doe het einde van de 1001 dagen iets leuks van het geld.

Zet dit op een weblog zodat je zelf kan zien wat je hebt gedaan (en bewijs dit ook door middel van foto’s) en zodat de wereld je kan steunen met het behalen van je doelen.

Nog maar 98 doelen zelf te bedenken en ze hoeven niet allemaal serieus te zijn. Als ze maar haalbaar en meetbaar zijn. Doe wat je zelf wil met 101 doelen in 1001 dagen!

Bovenstaand stukje komt van deze website.

Rest mij nog om te zeggen: Aan al mijn volgers (hoest, dat zijn er maar een handjevol), een heel gelukkig nieuw jaar! Maak er een mooi jaar van! Enne, als je hier vaker mee leest, plaats dan eens een keer reactie, dat is ook leuk voor mij. Zie het als een goed voornemen ;>) Bedankt!

En mocht je toevallig ook net begonnen zijn met een Day Zero Project, dan hoor ik dat graag, want het lijkt me leuk om mensen te volgen die ongeveer tegelijkertijd met mij begonnen zijn.

happy-new-year-2017-widescreen

De wolkenfoto die het uiteindelijk schopte tot de Day Zero Project foto, maakte ik op 17 april 2016 op de Kampina, Balsvoort in mijn eigen woonplaats Oisterwijk. Deze foto gaat nog heel vaak voorbijkomen, dus ik meld het maar even ;>) Gemaakt met m’n Sony Cyber Shot.

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Day Zero Project en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

