Throwback Thursday: 5 januari 2012

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 5 januari 2012:

Voor deze datum had ik slechts 1 keuze, want er werden in heel onze geocaching-carrière slechts twee caches gevonden op deze datum.

Het verslag:

  1. BTCC – Bests Tweede Carpool Cache
  2. BDCC – Bests Derde Carpool Cache
  • Maker: Cache3
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 5 januari 2012
  • Plaats: Best

Na het winkelen bij IKEA (Eindhoven) was het tijd om te geocachen, want deze datum had nog 0 caches. Vlakbij de IKEA lagen twee carpoolcaches, dus die moesten het worden. Dus naar de eerste carpoolstrook gereden. Terwijl ik in mijn achteruitkijkspiegel de carpoolplaats checkte op vervelende Dreuzels zag ik een torrensticker op een auto zitten. Hey, geocachers! De auto was aan het wegrijden, dat was heel grappig, ze reden mij voorbij, zagen de sticker op Reno en reden in zijn achteruit terug om zijn nummer te noteren. Ik kon helaas hun nummer niet snel genoeg lezen, maar later heb ik ze gemaild en kreeg ik alsnog hun nummer. In het logboekje zag ik dat het de Jupkus waren en ’s avonds kreeg Reno zijn eerste discover van 2012 binnen. Ik vond het een grappige discover, zo in het wild is toch leuker dan op een event.

Op de andere carpoolstrook was het een stuk drukker met Dreuzels, maar die hadden het vooral druk met elkaar. Ik moest hier langer zoeken naar de cache, die uiteindelijk op precies dezelfde plek zat als de vorige, maar ik had er eerst overheen gekeken. Gelukkig nog wel gespot en zo ging deze datum van 0 naar 2 founds.

Wat ik hier op 5 januari 2017 nog aan toe te voegen heb:

Tja, 5 januari gaat ook vandaag helaas geen founds erbij krijgen. Dit omdat we allebei moeten werken en dan lukt dat niet in een wintermaand, wanneer het vroeg donker is. Dit is wel een domper voor het wegwerken van de 2-data natuurlijk. In 2012 was het doel om alle cacheloze data weg te werken. Dat waren er bijna 50 (!) en dat is ons toen wel gelukt in dat jaar.

Dreuzels zijn trouwens mensen die niet van het bestaan van geocaching weten. In het Engels ook wel Muggles genoemd. Natuurlijk zijn deze benamingen gestolen uit de Harry Potter-boeken, waarin Dreuzels/Muggles niet-magische mensen zijn. Als Harry Potter fan vind ik het leuk om deze benaming te gebruiken. Vijf jaar geleden gebruikte ik het heel vaak, ondertussen is mijn fascinatie voor het woord wel wat afgenomen (of ik word toch nog eens volwassen ;>)

En Reno was mijn auto, maar daar heb ik het al eerder over gehad. Reno was een travelbug, veel geocachers maken travelbugs van hun auto. Ja, maar Maartje, wat is dan een travelbug? Nou dit dus: travelbug.

Verder zijn mijn geocachingverslagen soms net dagboeken, want ik heb een heel stuk geknipt over mijn bezoek aan de IKEA, wat niets met geocaching te maken had.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

