Weekly Highlights #1

Ik ga beginnen met een nieuwe rubriek. Die gaat Weekly Highlights heten en daarin ga ik wat vertellen over wat ik in de week daarvoor heb uitgespookt. Het schijnt dat mensen dat graag lezen op blogs, dus ik ben benieuwd of mijn leven zo ontzettend interessant is.

Het is een experiment en ik ga jullie niet verslag doen van elke seconde van mijn leven. Het kan zijn dat ik deze rubriek over een paar weken weer ophef of dat hij niet iedere week verschijnt.

We zullen zien.

Week 1 – januari 2017

dsc06968

  • Besloot ik het nieuwe jaar goed te beginnen door te gaan geocachen
  • Bleek ik een geocacher “in het wild” te zijn (dat voelt alsof je een dierentuindier bent)
  • Vond ik dat mijn leven niet meer compleet zou zijn zonder telescoopmagneet, maar de verzendkosten van dit handige geocachingtooltje zijn hoger dan de kosten van het ding zelf, dus nog niet besteld

dsc06969

  • Maakte ik een puddlegram-foto (reflectie-foto) van de bomen langs het Eindhovensch Kanaal, een kanaal dat nooit gebruikt is voor de scheepsvaart. Het kwam een paar weken geleden toevallig ook voorbij in het programma Onzichtbaar Nederland dus leuk om het nu in het echt te zien.
  • Dankzij het programma kwam ik ook achter de betekenis van de betonnen uitkijktorens die ik verschillende keren ben tegengekomen bij geocaching: het waren luchtwachttorens in de Koude Oorlog. Overigens hebben ze nauwelijks een functie gehad.
  • Hadden we even een heel hoog geocachinggemiddelde, omdat we deze week al 40 geocaches vonden (ik vond er 31, de rest door Anke en Guy)
  • Deze week had echte winterse temperaturen
  • Zaterdag was het land helemaal beijzeld, was het spekglad en moest ik toch mijn post rondbrengen: ik liep in het donker nog steeds door de sneeuw te ploeteren met mijn postfiets.
  • Ik maakte de Talanderwandeling over het Kempens Landgoed in België, in 2014 tot de mooiste wandeling van Vlaanderen verkozen.
  • Ik kwam tot de conclusie dat er in 2016 geen normale foto’s van mij zijn gemaakt. Op 95% van de foto’s heb ik mijn GPS in mijn handen. Op de rest heb ik een pet op, kijk ik stom of zit ik in een kano.
  • Ik houd ook niet echt van foto’s met mezelf erop
  • Bezocht ik de nieuwjaarsborrel van de Kanovereniging, maar voorlopig is het veel te koud om te kanoën – het ven is bijna dicht gevroren
  • Verloor ik zwaar bij het eerste potje Kolonisten van Catan van dit jaar
  • Maakte ik nog maar eens mijn eigen Kooktip.
  • Kwam ik een mammoet tegen in de Oisterwijkse bossen – het teken dat de Nieuwe IJstijd is aangebroken.
  • Las ik opnieuw, dat het Oisterwijkse Kolkven al is ontstaan in de IJstijd – vandaar dat het bevroren is (en daarom ook die mammoet)

dsc04761_li

  • Begon ik met mijn Day Zero Project

Hoe was jouw week?

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Weekly Highlights en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

