Throwback Thursday: 12 januari 2013

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 12 januari 2013:

Een cache op loopafstand van huis, dat komt niet zo vaak voor.

Het verslag:

  1. Buurtschap Heukelom
  • Maker: Sherlock
  • Type: Multi
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 12 januari 2013
  • Plaats: Heukelom

Een nieuwe cache op loopafstand van mijn huis in het welbekende Heukelom, het buurtschap waar ik bijna elke dag doorheen fiets onderweg naar mijn werk. We baalden allebei dat we niet hadden gezien dat hij online was gekomen, want die dag waren we allebei vrij. Dan hadden we misschien wel de FTF kunnen halen. Nu was het eremetaal al weg en maakte het niet meer uit. Eigenlijk wilde ik de cache bewaren tot Ovide bij mij kwam logeren, maar het was zaterdags zo’n mooi zonnig weer dat ik toch wilde gaan cachen.

De cache heb ik dus te voet vanaf mijn huis gedaan. Het rondje zelf stelde niet veel voor. Het begon bij het kunstwerk van Heukelom en daarna een rondje om het weiland, waarbij het waypoint op de hangjongerenplek tegenover de vogelverschrikkers niet zo handig gekozen is. Daarna nog langs het kapelletje en dan een zandpad in waar de cache lag. De buren van het zandpad vonden al dat er ineens wel erg veel mensen over het afgelegen zandpad liepen. Tja, geocachers. De cache was wel grappig verstopt, in een vogelhuisje, maar ik ben een eeuw bezig geweest om de logrol uit de flesvormige koker te krijgen. Maar op zich wel leuk, zo’n loopcache vlakbij huis.

Wat ik hier op 12 januari 2017 nog aan toe te voegen heb:

Ik fiets nog steeds door Heukelom naar mijn werk, ook al heb ik nu ander werk, dan in 2013. Heukelom is een buurtschap, wat bij de gemeente Oisterwijk hoort en ik kom er dus behoorlijk vaak, want ik woon in de wijk die aan Heukelom grenst.

FTF staat voor First to Find, en die titel gaat naar de eerste geocacher die een nieuwe cache vind. Dat heet dan eremetaal, samen met STF (second) en TTF (third).

Ovide is het hondje van een vriendin en die heeft toen een lang weekend bij mij gelogeerd, maar dat was pas een week na deze cache.

De vogelverschrikkers stonden ruim een jaar lang in een weiland in Heukelom en ze waren gemaakt ter ere van Oisterwijk 800, dat was een feest in 2012 toen Oisterwijk een jaar lang vierde dat het 800 jaar geleden – in 1212 – stadsrechten had gekregen.

De cache zelf heeft slechts een paar maanden bestaan, want hij bleek niet bestand tegen de hangjeugd.

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

