Wandelroutes: Dwars door Gelderland (etappe 10, 11, 12 + 13)

dwarsdoorgelderland

Eerder schreef ik ook al over mijn ervaringen – tot nu toe – met het Lange Afstand Wandelpad Dwars door Gelderland: deel 1 en deel 2. Vandaag volgt het verslag van etappe 10 tot en met etappe 13, die ik heb gelopen op 21 juli 2016.

Het was vandaag iets minder heet dan gisteren, maar toch nog wel rond de 25 graden. Dus weer genoeg drinken meegenomen. Etappe 10 begon bij station Wolfheze en liep door een park met eeuwenoude bomenlanen naar de heide, waar ik over een stuwwal liep en langs de eeuwenoude Wodanseiken. Het was hier heel rustig en ik vond het een mooi gebied. De cache lag op een beetje een raar plekje, maar het klopte wel precies met de berekening.

dsc05846

Etappe 11 opende met een probleem: de cachebeschrijving was blijkbaar in een tabel en die wordt door mijn GPS gelezen als een afbeelding en dat is een bestandsvorm die hij niet kan lezen. Een blanco cachebeschrijving dus. Ik moest met internet op mijn telefoon aan de gang en ik heb geen abonnement, dus ik moest even wifi “pikken” van het nabijgelegen hotel. Zo kon ik de noodzakelijke gegevens uit de cachebeschrijving over schrijven en kon ik etappe 11 vervolgen over een landgoed. Onderweg vond ik een traditional van de serie Spookverhalen, inclusief afgehakte hand. Spooky hoor ;>) De eindcache van deze etappe zat heel keurig in een vogelhuisje.

 

Etappe 12 begon op een landgoed (ik heb diverse landgoederen doorkruist, vandaag), maar ging al gauw de stadsparken van Arnhem in. Ik kende Arnhem eigenlijk niet zo goed (alleen het station en Burgers’ Zoo), het bleek een stad met grote hoogteverschillen te zijn en volgens mij heb ik alle heuvels van de stad nu wel beklommen. Onderweg vond ik nog een cache van een sprookjesserie – bij een kabouter – en later in een hooggelegen park, vond ik nog een traditional in een hek. Ook vond ik de eindcache zonder problemen.

Etappe 13 liep van Arnhem naar Velp. In Velp ben ik wel een aantal keren geweest, omdat ik er even op school heb gezeten, voor de mbo-opleiding Bos- en Natuurbeheer (niet afgemaakt, om diverse redenen). Daardoor herkende nu wel diverse straten van Velp. De cache lag in een parkje achter het stadhuis. Het was hier nu uitgestorven, maar het was toch een beetje raar om daar door de rodondendrons te moeten kruipen. Gelukkig kon ik de cache uiteindelijk wel vinden.

Ik pakte het eerste waypoint van etappe 14 ook vast mee, omdat dat wandeltechnisch handiger uit zou pakken voor morgen (deze wandeling ging uiteindelijk niet door, vanwege hevig onweer). Maar voor vandaag zat het erop: ik had 25 kilometer gelopen en moest nog dwars door Velp naar het station wandelen.

Alle foto’s bij deze blog zijn door mijzelf gemaakt.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Day Zero Project, Wandelen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Wandelroutes: Dwars door Gelderland (etappe 10, 11, 12 + 13)

  1. Pingback: Wandelroutes: Dwars door Gelderland (etappe 19, 20 + 21) | Maartjes Moving Castle

Geef een reactie

