Weekly Highlights #2

Ik ga beginnen met een nieuwe rubriek. Die gaat Weekly Highlights heten en daarin ga ik wat vertellen over wat ik in de week daarvoor heb uitgespookt. Het schijnt dat mensen dat graag lezen op blogs, dus ik ben benieuwd of mijn leven zo ontzettend interessant is.

Het is een experiment en ik ga jullie niet verslag doen van elke seconde van mijn leven. Het kan zijn dat ik deze rubriek over een paar weken weer ophef of dat hij niet iedere week verschijnt.

We zullen zien.

Week 2 – januari 2017

vegaburger

  • Besloot ik eens mee te doen met zo’n actie op Facebook waarbij je je profielfoto veranderd. Waarbij dat “even geen vlees” best “nooit meer vlees” mag zijn, want ondertussen ben ik al 17 jaar vegetariër.
  • Dit ter ere van #schnitzelgate, het gedoe dat losgebarsten is na de uitspraak van een bepaalde minister over de naamgeving van vleesvervangers. Mij kan het werkelijk geen (rode) biet (bal) schelen hoe die dingen heten.
  • Testte ik twee nieuwe vegetarische gerechten: bonenstoof en courgettelasagne. Vooral dat laatste was gruwelijk lekker.
  • Ook probeerde ik de boerenkoolburger, maar die vond ik tegenvallen.
  • Mijn profielfoto is trouwens al bijna vijf jaar oud, misschien moet ik eens een nieuwe uitzoeken. Deze is gemaakt op de White Cliffs van Møn in Denemarken, een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben.

dsc07074

  • Mooie plekken hebben we in Oisterwijk ook: deze foto maakte ik tijdens een winterse wandeling rondom mijn lievelingsven het Galgeven. Dit ven ligt een beetje verborgen in de bossen, je moet een stuk wandelen voor je er bent, en daardoor is het er altijd heel rustig. Ook is er geen horeca in de buurt. Het hoort dus niet bij de beroemde 14 Vennen Wandeling (die is ook mooi hoor, maar daar is het altijd druk). Het Galgeven ligt ook op terrein van Brabants Landschap en niet op dat van Natuurmonumenten.

 

  • Heb ik last gehad van pijnklachten ten gevolge van “post bezorgen in Winter Wonderland“, je weet wel die ijselijk gladde dag op 7 januari. Door dat en het winterse weer, was ik deze week niet zo actief.
  • Ik bestudeer dus 6x per dag het weerbericht om te controleren of er niet weer zo’n misselijk weer aan komt.
  • Op het depot liggen de spikes al klaar…(ik hoop dus echt dat we die niet nodig gaan hebben).
  • Ik overweeg om overplaatsing naar Ibiza aan te vragen. Ofzo.
  • Uiteindelijk viel het deze week nog mee, alleen die ijsregenbui was een beetje koud.
  • Heb ik me weer eens rot-geërgerd aan een bemoeizuchtige voorbijganger tijdens mijn werk.
  • Van mij mag het lente worden. Nu. Meteen.

079296

  • Ben ik heel fanatiek bezig geweest met mijn onderzoek (voor school) naar de Koninklijke Lederfabriek Oisterwijk. Dit pand ligt ongeveer 500 meter van mijn woonadres af. Bovenstaande foto stamt al uit 1940, toen bestond mijn woonadres nog niet, want dat is pas begin jaren ’80 gebouwd.

dsc07063

  • Blijkt het Zwanenmeer ineens in Oisterwijk te liggen.

Hoe was jouw week?

Foto’s bij deze blog zijn door mijzelf gemaakt. De profielfoto is door Anke gemaakt, wel met mijn fototoestel. Natuurlijk die van de Leerfabriek niet, die heb ik uit de beeldbank van het Regionaal Archief Tilburg gehaald.

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Weekly Highlights en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Weekly Highlights #2

  1. Guy zegt:

    Kamerlid geen minister…

    Like

Geef een reactie

