Meatless Monday: Good Food Book

20161231_172929

Op Oudjaarsdag werd mijn kerstpakket bezorgd. Slechts een week te laat, wat ik stiekem hilarisch vond, omdat ik dit kerstpakket dus kreeg van het bedrijf waar ik werk. En laat ditzelfde bedrijf dus verantwoordelijk zijn voor de bezorging… Goed, het is verder geen geheim, ik werk bij PostNL.

We konden dit jaar kiezen uit allerlei cadeaubonnen en cadeautjes. Eigenlijk wilde ik voor een boekenbon gaan, net als het jaar ervoor. Maar om de een of andere vage reden was de boekenbon uit het assortiment verdwenen. Jammer, want deze maand komen er een paar fantasy-toppers uit van mijn lievelingsschrijvers, die ik best zou willen hebben. En nieuwe boeken zijn tegenwoordig niet normaal duur meer.

Goed, ik moest lang zoeken voor ik iets had gevonden wat ik dan wel leuk vond. Ik besloot voor een Good Food pakket te gaan. Dit stond bij de goeden doelen, want blijkbaar heb ik nu ook schoolmaaltijden voor kinderen in Malawi gesponsord. Nou, dat vind ik wel een goed doel, ik hoop dat ze lekker zullen eten.

20170103_211025

Wat zat er zoal in het pakket?

  • – grapefruitsap
  • – volkoren pasta
  • – biologische tomatensaus
  • – muesli
  • – pure chocolade (fairtrade)
  • – kikkererwtenchips
  • – kookboek
  • – kerstkaart

 

Goed, de grapefruitsap vond ik niet zo lekker, maar ik ben sowieso niet zo van de fruitsapjes. Pure chocolade vind ik ook niet lekker, dus die heb ik weggegeven. De muesli ging naar mijn moeder, want dat eet ik eigenlijk nooit. De pasta en de tomatensaus vallen wel in de smaak. De kikkererwtenchips vond ik best lekker, maar ze halen het helaas niet bij de veel ongezondere paprikachips die ik het liefste eet.

Producten proeven is leuk en mooi dat ze allemaal vegetarisch zijn. Het ging mij echter vooral om het kookboek. Aanvankelijk dacht ik dat het een vegetarisch kookboek was, maar dat bleek niet zo te zijn. Volgens mij is het geïnspireerd op de paleo-methode, ook al wordt dit niet echt zo benoemd. Er staan namelijk heel veel vlees- en visrecepten in. Van de foto van de varkenswangetjes ging ik bijna over mijn nek. Ik vind vlees namelijk ook echt ronduit smerig: zowel hoe het eruit ziet, als hoe het smaakt.

De recepten die wel vegetarisch zijn, zien er gelukkig wel lekker uit, dus ik ga er wel uit koken. Het boek schijnt al deel 3 in een serie te zijn, maar deel 1 en deel 2 heb ik toch echt gemist.

Conclusie: Het is best een leuk kerstpakket.

20170102_223609

De foto’s bij deze blog zijn met mijn fossiele smartphone gemaakt en verschenen eerder op mijn instagram.

Dit bericht werd geplaatst in Meatless Monday en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

