Throwback Thursday: 19 januari 2014

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 19 januari 2014

Dagen waarop ik zowel kan geocachen als kanoën – mijn twee grootste hobbies – zijn natuurlijk de beste. Dit was zo’n dag.

Het verslag:

  1. #03 SMT – Sprangse Mini-Trail
  2. #04 SMT – Sprangse Mini-Trail
  3. #06 SMT – Sprangse Mini-Trail
  4. #07 SMT – Sprangse Mini-Trail
  5. #08 SMT – Sprangse Mini-Trail
  6. #01 SMT – Sprangse Mini-Trail
  • Maker: BonBonYves
  • Type: Traditionals
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 19 januari 2014
  • Plaats: Sprang-Capelle
  1. Stripruilcache
  • Maker: Ellybel
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 19 januari 2014
  • Plaats: ’s-Gravenmoer
  1. 80 van de Langstraat post 10
  2. 80 van de Langstraat post 9
  3. 80 van de Langstraat post 12
  • Maker: CyberTazz & Team Kelvin
  • Type: 1x multi, 2x traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 19 januari 2014
  • Plaats: rond Dongen

Voor het eerst sinds tijden gingen we weer eens cachen voor de zwembadtraining. Vroeger was dat de traditie, het afgelopen jaar hebben we het nooit gedaan. Maar als je op tijd uit je bed komt, kun je best veel doen op de vroege zondagmorgen. Ik wilde al heel lang de Sprangse Minitrail doen, niet omdat me dat zo’n geweldige serie leek, maar omdat hij in de nearbiest-lijst stond.

Ik dacht eigenlijk dat de serie in een bos zou liggen, maar het bleek gewoon rondom een paar weilanden te zijn. Niet echt een heel bijzondere omgeving en ik wed dat bijna iedereen het met de auto doet. Wij gingen braaf lopen. We stonden bij nummer 2 geparkeerd en die konden we gelijk niet vinden. Daarna lukte de rest wel, op nummer 5 na. Voor twee stuks moest je over de betonnen bruggetjes van kleine stuwtjes lopen, iets wat mijn moeder niet durft, maar ik wel. We zochten nog eens naar nummer 2, maar gaven op, hij lag op een stuk vol modder en mest, zoekt niet echt aantrekkelijk. De nummer 5 zou verdwenen zijn, maar werd later op de dag gevonden door verschillende teams met bijna geen enkele fout. Tja, toen voelde ik me toch een beetje dom met m’n 4000+ founds, maar ja, ook wij hebben vaak een not-found.

We reden door naar de Stripruilcache, dat is een voortuincache waarin je stripboeken kan ruilen. Ik ben niet zo van de strips, maar de cache was wel leuk, een grote schatkist in de voortuin, met stoelen en een tafeltje erbij. Leuk gedaan.

Vervolgens een drietal caches van de 80 van de Langstraat-serie gedaan. Eerst de korte multi. Ik was bang dat ik weer een ellenlange rekensom zou moeten maken, net als in De Moer, maar dat viel dit keer mee. Ook de afstand was maar 150 meter, dus nog voordat mijn moeder het beginpunt had bereikt, was ik alweer terug bij de auto.

Er volgde een snelle oppikker bij een boom. Er kwam een fietser langs en die stopte en die zei dat hij een cacher was en nu mooi wist waar de cache lag? Ja, dat is niet zo moeilijk als je hem in je GPS zou zetten…vreemde man.

We besloten de caches met mijn frustratie van nummer 12. Daar ben ik al 2x geweest, maar je hebt er een trapje voor nodig om bij het vogelhuisje te kunnen. Nu hadden we mijn keukentrapje bij. Ik bleek er nog niet bij te kunnen, dus moest mijn moeder het trapje op. Die is iets langer dan mij en kon er gelukkig wel bij (ik ben maar 1.70 meter). Dit was een van mijn cachedoelen voor 2014,  dus die is vast van de lijst af.

Met 10 founds konden met een tevreden gevoel naar huis. De zwembadtraining die middag was trouwens ook naar tevredenheid ;>)

Wat ik hier op 19 januari 2017 nog aan toe te voegen heb:

Zwembadtraining klinkt heel spannend, maar het is gewoon een uurtje kanoën in het plaatselijke overdekte zwembad, wat we dan afhuren met de kanovereniging. Meestal doe ik dan een poging tot freestyle-kanoën met Wave (mijn kleinste kano). Het is wel gezellig.

Geocaching doe ik dus bij voorkeur in een natuurgebied, zo’n geasfalteerd rondje om een weiland is niet echt mijn ding. Maar soms weet je niet echt waar je uit gaat komen en moet je het maar doen, met wat je ter plaatse aan treft.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

