Weekly Highlights #3

Ik ga beginnen met een nieuwe rubriek. Die gaat Weekly Highlights heten en daarin ga ik wat vertellen over wat ik in de week daarvoor heb uitgespookt. Het schijnt dat mensen dat graag lezen op blogs, dus ik ben benieuwd of mijn leven zo ontzettend interessant is.

Het is een experiment en ik ga jullie niet verslag doen van elke seconde van mijn leven. Het kan zijn dat ik deze rubriek over een paar weken weer ophef of dat hij niet iedere week verschijnt.

We zullen zien.

Week 3 – januari 2017

maartje

  • De namenlijst van 2016 kwam online. Ik kan er van genieten om te lezen wat voor vreselijke namen sommige ouders voor hun kinderen hebben bedacht. Hoewel het wel zielig is voor die kinderen in kwestie.
  • Ben best verbaasd dat Anna de populairste meisjesnaam is van 2016. Ik ken geen enkel jong kind met deze naam, namelijk. Omdat mijn beide oma’s (allebei overleden) Anna heetten, zie ik het altijd als een heel ouderwetse naam.
  • Maartje is nog 41x gegeven in 2016. De naam sterft dus nog niet uit.
  • Natuurlijk is Maartje ook een enorm ouderwetse naam en ik ben er ook niet zo kapot van, vanwege het -tje. Je kunt het ook niet echt leuk afkorten.
  • Mijn ouders vonden het echter een mooie naam, dus heb ik het er maar mee te doen.

20170122_121808

  • Was het zo’n beetje de hele week minus-zero-degrees, maar ging het gelukkig niet meer sneeuwen
  • Mijn PostNL muts is ondertussen zo’n beetje aan mijn hoofd vastgegroeid
  • Had ik de hele tijd dit liedje in mijn hoofd:

It’s wintertime now – I’m feeling fine now

En ging ik dus erg twijfelen over de niet helemaal juiste songtekst op deze website.

Luister en oordeel zelf: Kayak – Wintertime

  • Nu we het toch over Kayak hebben, sinds lange tijd keek ik weer eens op hun website.
  • Blijkt er een nieuwe album aangekondigd te worden. Dat is een unexpected surprise. Ben stiekem toch wel benieuwd hoe dat uit gaat pakken met een grotendeels andere band. Ik was toch vooral fan van Kayak 2.0. en Kayak 3.0. moet zich eerst maar eens waarmaken.
  • Maakte ik twee foto’s op vrijwel dezelfde plek, op twee opvolgende dagen, die er toch totaal anders uitzien. Kijk hier en hier. Dit is trouwens in Heukelom, een buurtschap dat bij de gemeente Oisterwijk hoort. Het ligt precies tussen Oisterwijk en Berkel-Enschot in en gezien ik in die laatste plaats werk, fiets ik heel erg vaak door Heukelom.
  • FAQ: Waarom ik in Berkel-Enschot post bezorg en niet in Oisterwijk? Antwoord: Heel simpel: daar waren destijds meerdere vacatures en in Oisterwijk geen.

 

  • Bezocht ik de Hogeschool van Amsterdam weer eens een keer.
  • En ging ik geocachen in Amsterdam, vanwege het datum project. Ik vond twee frustratiecaches (caches die ik bij een eerder poging niet kon vinden), dus dat was best goed van mezelf. Eigenlijk vind ik geocachen in Amsterdam niet bijzonder leuk. (ik vind heel Amsterdam ook niet echt leuk, maar dat terzijde). Doe mij maar een bos.
  • Vind ik het raar als ze in de trein omroepen “Welkom aan boord!”. Vind dat meer iets voor een vliegtuig of een schip. Maar goed, de NS praat ook over hun “treinenvloot” en dan denk ik dus aan varende treinschepen.
  • Zijn er flink wat bomen uitgeroeid rondom “mijn” Galgeven. Alles moet lichter, mooier en beter worden – waardoor de slechte waterkwaliteit wordt verbeterd, maar nu ziet het eruit alsof de derde wereldoorlog is uitgebroken:  een waar slagveld. Mijn eerste reactie is dan ook “jammer”. Maar misschien is het over een paar jaar wel heel mooi geworden.
  • Het Galgeven was nu helemaal bevroren, maar het ijs is te dun om op te schaatsen
  • Dat kan wel op het kleinere Staalbergven (het kanoclubven), maar ik ben niet zo’n schaatsheld meer.
  • Omdat het ven dus dichtgevroren is, gingen we kanoën in het zwembad (grapje, dat doen we elke maand in de winter).

Hoe was jouw week?

Alle foto’s bij deze blog zijn door mijzelf gemaakt. Het Maartje-plaatje komt van internet.

Dit bericht werd geplaatst in Weekly Highlights en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

