Throwback Thursday: 26 januari 2010

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 26 januari 2010:

Een dag waarop we met z’n drieën gingen geocachen op een doordeweekse dag. Tja, in die tijd hadden we alledrie onregelmatig werk.

Het verslag:

  1. WYSIWYG?
  • Maker: GeoGestel
  • Type: Multi
  • Heideroosjes: Maartje en Anke
  • Snuffel 007: Stephanie
  • Gevonden op: 26 januari 2010
  • Plaats: Vught

We waren zowaar alledrie vrij op een doordeweekse dag. Eigenlijk was het plan om te gaan cachen in de Reeshof, maar met 2 van de 4 caches op offline, ging daar een streep door. Dan maar naar Vught. WYSIWYG? Dat betekend What You See Is What You Get? Stond ook al sinds verschijning in de nearbiest-lijst. Gelukkig hoefden we de foto’s niet meer uit te printen, want Anke had die van Nopi  (het team van haar familie) bewaard. Scheelt een hoop printer-inkt. Het principe van deze cache was op zich wel leuk bedacht. Je moest gebouwen zoeken (waarvan Kasteel Maurick de bekendste was) en dan zoeken waar er een verschil was gemaakt met Photoshop. Stephanie bleek de beste foutenspeurder te zijn. Alleen bij foto D gingen we de mist in, maar dat deed blijkbaar iedereen en het scheelde maar 100 meter. De cache was wel snel gevonden.

Ondanks dat het vandaag helderder weer was dan het in maanden was geweest, was het wel ijskoud (-2). Dus moesten we in beweging blijven, zodat we alleen koude neuzen kregen. Jammer alleen dat de touchscreen van de GPS alleen met blote vingers goed werkt en ik over het algemeen de navigator ben. Eragon speelde vandaag ook voor TomTom, want die had er geen zin in vandaag. Nou is Vught niet zo’n wereldreis, maar toch.

Wat ik hier op 26 januari 2017 nog aan toe te voegen heb:

Pfft, het zou leuk zijn om nog eens met deze combinatie een cache te vinden. Maar die kans acht ik niet zo heel erg groot, wegens diverse redenen ;>)

Bij Kasteel Maurick ben ik nog wel vaker geweest na deze dag, blijft een mooi kasteeltje.

En ja, ik ben nog steeds altijd de navigator. Maar dat vind ik ook gewoon het leukste, die GPS komt mijn hand niet uit.

Owh en Eragon was de naam van mijn vorige GPS. Die naam komt van de Drakenrijder uit de boeken van Christopher Paolini en die koos ik, omdat het maar 2 letters scheelt met de typenaam (Garmin) Oregon. Mijn huidige GPS heet Smaug, naar de draak uit The Hobbit.

De foto van Kasteel Maurick maakte ik niet in 2010, maar in september 2016.

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

