Throwback Thursday: 16 februari 2008

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 16 februari 2008:

In deze tijd was Pien, het zusje van Anke, ook nog erg fanatiek met geocachen. Dus die ging toen regelmatig met ons op pad.

Het verslag:

493. Oude Warande

  • Maker: Bjornz
  • Type: Multi
  • Gevonden op: 16 februari 2008
  • Heideroosjes: Anke en Maartje
  • Nopi: Pien
  • Plaats: Tilburg

Een nieuwe cache in Tilburg, die moest natuurlijk heel snel van de lijst afgewerkt worden. Liefst nog op zaterdag, maar ja, Pien moest turnen en Anke en ik moesten werken. Het was al een uur of vier voor we vertrokken. Anke en ik waren die dag allebei om 6 uur ’s morgens begonnen met werken en waren eigenlijk nogal moe. Ik had zelfs geen zin om mijn GPS uit mijn tas te halen (en dat is uniek). Eigenlijk hebben Anke en ik niet meer gedaan dan achter Pien aanlopen. Het was een route door het Warande-bos. Vroeger lag hier een cache van de serie De Zes van Tilburg, die Stephanie en ik met veel moeite hadden gevonden aan de hand van de spoilerfoto. Deze nieuwe Warande-cache zat heel wat beter in elkaar. Deze route klopte gewoon en alles was goed te vinden. Het is een aangelegd bos, met paden in een patroon, dus op zich is er weinig verrassend aan, maar het was toch wel een grappige wandeling. De cache werd gevonden in een opvallende cachershoop. Er zaten twee travelbugs in en Pien en ik kozen er allebei eentje uit. Pien vond de mijne lelijk en wilde hem niet eens discoveren. Thuis gekomen bleek mijn lelijke travelbug een vermomde coin te zijn, dus dat vond ik wel grappig.

Wat ik hier op 16 februari 2017 nog aan toe te voegen heb:

Ha, toen werkte ik ook bij de post, maar toen moest ik nog Vroege Ochtend Sortering doen en dat begon dus om 6 uur ’s morgens. Nu zijn sortering en bezorging gescheiden en ik doe dus bezorging.

In het Warande-bos zijn later nog andere caches gekomen, ik ben er ondertussen al best vaak geweest.

Een travelbug is een reizend object met een opdracht, die van cache naar cache reist. Coins ook, maar die zijn in de vorm van een munt.

Van deze dag zijn geen foto’s beschikbaar.

 

Dit bericht werd geplaatst in Throwback Thursday en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

