Weekly Highlights #7

Week 7 – februari 2017

  • Ik leverde mijn Leerfabriek-onderzoek in. Als ik dit haal, dan ga ik een drankje drinken bij Kafé van Leer, wat gevestigd is in de oude gebouwen van de voormalige Koninklijke Lederfabriek Oisterwijk
  • Ik had mijn tweede les Oud Schrift bij het Regionaal Archief Tilburg
  • Een lange schooldag, de langste tot nu van dit schooljaar
  • Ik heb het mezelf dan ook nogal ingewikkeld gemaakt dit blok; twee klassen, extra vak, puzzelen met het rooster
  • Ik moest dus om 6 uur uit mijn bed en ik kan daar niet zo goed tegen. Bewondering voor iedereen die dit vaker doet!
  • In Amsterdam Amstel wonen blijkbaar meer vegetariërs, dan in Oisterwijk. Bij de Albert Heijn in de Wibautstraat haalde ik mijn geliefde courgettespread en ze bleken ook de spinazie-falafelballetjes van Tivall te hebben. Die zijn ook superlekker, maar mijn eigen AH heeft ze bijna nooit.
  • Vegetariër zijn, was weer voer voor discussie deze week: ja, ik was zo’n meisje van 12 (13, toen ik het helemaal werd, 12 toen ik al bijna geen vlees meer at – ha, toen was ik flexitariër, een woord dat toen nog niet bestond), maar ik was geen paardenmeisje en ook geen lid van Kids4Animals. De druppel voor mij was een programma over o.a. slachthuizen, ik meen dat het “de eetfabriek” heette. Daarnaast vond (vind?) ik de smaak van vlees ook niets, ik lustte sowieso heel weinig soorten vlees.
  • Het Brabants Dagblad (AD) besteedde er ook al aandacht aan “de groene generatie“. Dit ging wel meer over veganisme en ik ben iets minder extreem, omdat ik “slechts” vegetariër ben.
  • Wie is de Mol? bezorgde mij weer hoofdbrekens. Diederik is mijn Mol, maar deze executie wijst eigenlijk meer naar anderen. Het is spannend dit jaar en dat is leuker dan vorig jaar, toen heel Nederland al in aflevering 2 wist dat het Klaas moest zijn.
  • Ik wandelde met mijn moeder over de Kampina, gewoon in Oisterwijk. Een mistige, maar mooie wandeling.
  • En we maakten met de kanovereniging het zwembad weer eens onveilig met onze kano’s.

Foto’s bij deze blog zijn van mezelf. Gemaakt op de Kampina.

Dit bericht werd geplaatst in Weekly Highlights en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

