Throwback Thursday: 2 maart 2016

Over Throwback Thursday

#throwbackthursday is een bekende hashtag in de wereld van de sociale media. De bedoeling is om een foto van vroeger te posten en eventueel herinneringen op te halen. Ik wil graag een paar vaste rubrieken op deze blog introduceren en ik heb het volgende idee met Throwback Thursday: ik schrijf al jarenlang Geocachingverslagen, een verslag van elke geocachingdag. De Heideroosjes vonden hun eerste cache in 2004, dus reken maar uit hoeveel herinneringen ik heb aan bijna 12 jaar geocaching. Ook maak ik vrij veel foto’s. Maar eigenlijk doe ik daar verder niets mee. “Cacheverslagen” is een enorm Word-bestand van 1480 pagina’s. Fotobestanden zijn overal en nergens te vinden in mijn laptop of op de externe harde schijf. Daarom lijkt het me leuk om elke donderdag een oud verslag plus bijbehorende foto’s te plaatsen, wat op die datum heeft plaats gevonden, maar dan een of meerdere jaren terug in de tijd. Wij hebben caches op elke datum van het jaar gevonden, dus ik zou met deze rubriek in principe nog jarenlang vooruit kunnen.

Vandaag gaan we terug naar 2 maart 2016:

Dit is pas een jaar geleden, maar het was wel een cache-to-remember.

Het verslag:

  1. Poppels Puzzeltocht
  • Maker: ThePoppels
  • Type: Mysterie
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 2 maart 2016
  • Plaats: Oisterwijk

De nieuwe mysterie in Oisterwijk kwam binnen op plaats 3 in de nearbiest lijst en werd vervolgens een bijna 24 uur durende obsessie. Sommige mysteries zijn best leuk om op te lossen en als je dan de oplossing hebt is dat echt zo’n euforisch moment en zo eentje werd deze dus ook. Je moest 10 puzzels oplossen om het coördinaat te verkrijgen. Ik wilde even snel zien hoe ver ik kwam. Puzzel 2 was zo’n stereogram, zo’n 3D plaatje waar je dan iets moet zien in de diepte. Daar was ik dus nooit goed in. Ik plaatste de afbeelding op facebook en kreeg meteen hulp uit onverwachte hoek: van mijn nichten, zij zagen er wel een woord in. Zo kon ik weer verder, tot aan puzzel 8, een raadsel met een knikkerbaan waar ik de oplossing niet van zag. Ook op facebook gezet, Guy boog zich erover, maar kwam er ook niet uit. De volgende ochtend kwam Noortje met de oplossing: volgens haar stond het raadsel in het rekenboek van groep 6…toen voelde ik me wel een beetje dom, haha.

Hiermee kon ik verder en puzzel 9 en 10 waren goed te doen. Ondanks het slechte weer wilde ik die cache meteen hebben, dus na mijn postronde nog naar het bos gefietst en de cache gevonden. Hilarisch was dat je hem met een pasje moest open drukken (pinnen). Gelukkig had ik mijn portemonnee vol pasjes bij, omdat ik daarna boodschappen ging doen. Dus mijn AH-bonuskaart is multifunctioneel gebruikt om de cache te openen en hij is een half uur later ook weer doodleuk gescand bij de AH.

Wat ik hier op 2 maart 2017 nog aan toe te voegen heb:

Tja, mysteries. Het zal nooit mijn favoriete cachetype worden. Er staan nu weer allemaal mysteries bovenaan in de nearbiest-lijst, maar die hebben we vooralsnog niet opgelost.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

