Weekend Vrij: Februari 2017

Sinds eind juni 2016 heb ik een Weekend Vrij abonnement. Vrij reizen in het weekend en op feestdagen. Het weekend van de NS begint al op vrijdag om 18.30 uur, dus ook de reizen op vrijdagvond tellen mee. De rest van de week krijg ik 40% korting buiten de spitsuren, net als bij het Voordeelurenabonnement, wat ik eerst had. Het Weekend Vrij abonnement kost 32 euro per maand. Ik ga een jaar lang bijhouden hoeveel besparing me het heeft opgeleverd.

Best veel in de trein gezeten in februari, dus dat abonnement heb ik er wel uit.

In februari reisde ik van of naar de volgende plaatsen:

Geen nieuwe bordjes dus. Den Haag Centraal ben ik al heel vaak geweest, dus die telt officieel niet mee als nieuw station. En ja in januari kwam ik voor het eerst op station Weesp en in februari ben ik er weer geweest. Tja, zo kom je er nooit, zo kom je er ineens heel vaak.

De gratis reizen:

2x retour Oisterwijk-Den Haag Centraal, besparing van 41,60 euro

1x retour Oisterwijk-Weesp, besparing van 20,80 euro

1x Amsterdam Centraal-Oisterwijk, besparing van 10,70 euro

1x Amsterdam Amstel-Oisterwijk, besparing van 10,40 euro


Totaal is dat een besparing van 83,50 – 32 = 51,50 euro besparing. Dat ging dus wel lekker, deze maand.

Wat de NS wel aan mij verdiende (dit is wel allemaal met 40% korting, behalve het enkeltje naar Tilburg)

2x Oisterwijk-Amsterdam Amstel, 20,80 euro

1x Oisterwijk-Tilburg (vol tarief), 2,30 euro


Totaal verdiende de NS dus nog 23,10 euro aan mij

Verder waren de conducteurs iets actiever met controles dan vorige maand. En ging ik 1x met de bus en 1x met de tram. Owh en ik heb een OV-fiets gehuurd. Gevarieerd OV hoor, deze maand.

En overvolle treinen, zelfs op zondag. Vooral het traject Den Bosch-Utrecht is nog steeds een ramp, ondanks beloofde verbeteringen.

Dit bericht werd geplaatst in Vervoer en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

