Weekly Highlights #9

Week 9 – februari/maart 2017

  • Ik had deze week een lastige, persoonlijke keuze met evenveel voors als tegens en ik ben er nu nog niet over uit of ik wel de goede beslissing heb genomen :<(
  • Mijn wandelende takken hebben eitjes gelegd! Als die uit komen, komt er dus een nieuwe rondje takjes.
  • Ze heten Tic, Tac, Toe, maar zo heten ze altijd, ongeacht de hoeveelheid.
  • Ik begon met avondwandelingen, eens kijken hoe lang ik dat vol ga houden. Het levert wel mooie zonsondergang foto’s op: zie hier en hier.
  • Maakte ik wolkenfoto’s:
  • Tegenwoordig schijn ik te twitteren in het Zweeds?
  • De minors voor schooljaar 2017/2018 kwamen deze week online
  • En problem, problem mijn absolute nummer 1 is een voltijdsminor…(wist ik al wel, maar toch)
  • Ben er dus nu al mee bezig hoe ik dat aan moet gaan pakken
  • Het weer was vooral stormachtig deze week. Dus ik moest mijn post goed vasthouden.
  • Het regenpakgehalte viel me nog alles mee
  • Ik had weer een les van mijn cursus Oud Schrift en leerde van alles over het beroep van scherpregter (de beul dus).

 

dsc07416

In Kasteel Hoensbroek was ook veel Oud Schrift te vinden

 

  • Bezocht ik Kasteel Hoensbroek in Limburg:
  • Daar ben ik ook ooit geweest als kind, maar daar kon ik me maar weinig van herinneren.
  • Ik vond ook nog zes geocaches tussen Hoensbroek en Nuth. Het werd wel weer eens tijd.
  • Hoensbroek heeft gewoon een station! En Nuth ook. Over of all places gesproken:
  • En Wie is de Mol? OWH was het maar vast 11 maart voor de ontknoping!!!! Ik ga nu voor Thomas. Hij heeft zijn “lieve, fantastische maatje” Diederik gewoon keihard misbruikt.
  • We zullen volgende week zien of ik gelijk heb. Maar ik zeg: Thomas Mol, Sanne Winnaar en Jochem (de kluns) Verliezer! En dan heeft Sanne haar winst mooi verdubbeld.
  • Werkte ik heel hard aan mijn 100 mooiste woordenlijst (nee, nog niet af)
  • Tikte ik eindelijk Dichtbij ver van hier op de kop, het laatste (prenten)boek van Tonke Dragt dat nog ontbrak in mijn verzameling
  • Tonke Dragt behoort absoluut tot mijn favoriete Nederlandse jeugdboekenauteurs:

    Bovenstaande foto’s zijn gemaakt in het Kinderboekenmuseum, Den Haag

Ik wens jullie een fijne week! Tot de volgende keer!

 

dsc07398

Kasteel Hoensbroek, Limburg

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Weekly Highlights en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

