Meatless Monday: SoFine

Vorige week kwam dan eindelijk de mededeling: Oisterwijk krijgt een Jumbo. Waarschijnlijk nog dit jaar. Ik geloof het pas op de dag dat die Jumbo daadwerkelijk wordt geopend, maar tot die tijd kan ik me vast verheugen op het idee.

Het tot de gemeente Oisterwijk behorende buurdorp Moergestel heeft al wel een Jumbo. Als ik in Moergestel kom (bijvoorbeeld om voor de oppasschildpadden te zorgen), ga ik altijd even boodschappen doen bij de Jumbo.

Jumbo verkoopt diverse merken vleesvervangers, waaronder die van SoFine. Dit bedrijf begon ooit met het produceren van tofu, maar experimenteert de laatste jaren ook met andere producten.

De afgelopen periode probeerde ik van SoFine de boerenkoolburger en de broccoliburger.

De boerenkoolburger won een innovatieprijs van het Jumbo Innovatielab, want hij is gezond en duurzaam. Toch vond ik hem niet superlekker (ook niet supervies). Waarschijnlijk omdat ik niet echt bijzonder van boerenkool houd. Ik lust het wel, maar het is nooit mijn eerste keuze als ik een groente uit ga kiezen.

De broccoliburger vond ik daarentegen dan weer heel lekker. Maar ja, broccoli is dan ook één van mijn lievelingsgroenten. Deze wil ik zeker nog vaker eten.

Op de website van SoFine zie ik dat er nog veel meer varianten zijn. Hopelijk zijn die straks allemaal verkrijgbaar bij de Jumbo Oisterwijk! Ben vooral benieuwd naar de pastinaakburger, dus dat gaat mijn eerste aankoop zijn.

 

Dit bericht werd geplaatst in Maar wat eet jij dan?, Meatless Monday en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

