Throwback Thursday: 23 maart 2013

Elke donderdag – throwback Thursday – verschijnt hier een geocachingverslag online uit het roemruchte verleden van de Heideroosjes.

Vandaag gaan we terug naar 23 maart 2013:

Eigenlijk dacht ik er in dit jaar ook al over om een hbo-deeltijdopleiding te gaan volgen. Daarom bezocht ik op deze dag de open dag van de opleiding Bos- en Natuurbeheer, in Velp. Blijkbaar kies ik altijd opleidingen uit, die je slechts op één plek in het land kan volgen. Het hele gedoe rondom deze opleiding liep uiteindelijk uit op een grote teleurstelling, maar dat stuk heb ik eruit geknipt, omdat het persoonlijk is en niets met geocaching te maken heeft.

  1. Garfield
  • Maker: Pietjepoek
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 23 maart 2013
  • Plaats: Velp
  1. De Dorpsschool
  • Maker: Velpse Mannen
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 23 maart 2013
  • Plaats: Velp
  1. Historisch Velp (Daalhuizen-Oost)
  2. Beken Serie (07) De Watermolen
  • Maker: Molletje83
  • Type: Multi
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 23 maart 2013
  • Plaats: Velp
  1. Rondom de Oude Jan
  • Maker: Velpse Mannen
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 23 maart 2013
  • Plaats: Velp

Ik ging met de trein naar de open dag in Velp. Die open dag was echter al om 15 uur afgelopen, dus ik had bedacht dat ik daarna nog wel een paar geocaches kon gaan doen. Het werden er uiteindelijk zelfs vijf.

De eerste was een voortuin-cache die niet eens heel ver van de school af lag, vernoemd naar de kat van de bewoner, Garfield. Ik heb de kat niet gezien, de cache was er gelukkig wel. Daarna doorgelopen naar de cache bij de Dorpsschool. Het zou een drukke kruising zijn, maar het was er uitgestorven, dus ik had deze cache snel te pakken.

De wandeling ging verder naar de korte multi Historisch Velp, die leek mij wel geschikt om het dorp te leren kennen (ik dacht toen nog dat ik daar vier jaar lang zou gaan studeren). Het was jammer dat het gruwelijk koud was vandaag. Officieel was het 1 graad boven 0, maar omdat het windkracht 5 was, stond er een snijdend koude wind, waardoor de gevoelstemperatuur -5 was. En dat is dus koud en niet echt prettig. Toch heb ik de 12 punten van de multi afgewerkt en flink wat oude, monumentale huizen van Velp gezien. De cache was een keurige bak in een voortuin.

Daarna had ik het zo koud dat ik naar huis wilde, zelfs 2 uur in een warme trein leek me op dat moment heerlijk. Maar onderweg naar het station liep ik nog bijna over een cache van de beken-serie heen, de Watermolen. Daar ben ik de weg dus nog even voor over gestoken en ik had hem accuut te pakken. Het beekje hier stelde niet veel voor. Het is een hele serie, dus wie weet dat die in de toekomst nog compleet wordt gemaakt.

Op het station had ik de trein naar Arnhem net gemist, maar er lag nog een cache op 380 meter afstand. Een half uur wachten op een ijzig koud perron leek me ook niet zo aantrekkelijk, dus ben ik maar snel wandelend naar de cache bij de kerk de Oude Jan gewandeld, bleef ik nog een beetje warm. Ook deze cache werd snel gespot, dus qua cachen zit het wel goed in Velp. Daarna was ik nog ruim op tijd terug op het station voor de trein.

Wat ik hier op 23 maart 2017 nog aan toe te voegen heb:

Eerlijk is eerlijk, Velp was als studieplaats een heel stuk aantrekkelijker voor mij geweest dan Amsterdam. De reistijd was echter bijna even lang, vanwege lange overstaptijden. Ondanks dat het niets werd met het studeren aldaar, ben ik er nog wel een paar keer terug geweest om te geocachen. Ik heb de bekenserie afgerond per OV-fiets, ik wandelde dwars over de Veluwe van station Rheden naar station Velp en ik kwam er afgelopen jaar 2x vanwege Dwars door Gelderland.

De foto maakte ik op de Posbank, vlakbij Velp, in 2016.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

