Throwback Thursday: 4 mei 2015

Elke donderdag – throwback Thursday – verschijnt hier een geocachingverslag online uit het roemruchte verleden van de Heideroosjes.

Vandaag gaan we terug naar 4 mei 2015:

Op deze dag ging ik geocachen samen met mijn moeder.

Het verslag:

5649. Het Rustpunt – Het Leikeven

  • Maker: Team Alink
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 4 mei 2015
  • Plaats: Tilburg

5650. De Brabantse Wildernis

  • Maker: Team Meelhopper
  • Type: Multi
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 4 mei 2015
  • Plaats: Tilburg

5651. Priklimonade

  • Maker: Arsaz
  • Type: Mysterie
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 4 mei 2015
  • Plaats: Tilburg

Dit zou de enige mooie dag van deze week worden. Ik had De Brabantse Wildernis voorgesteld, omdat die nog op mijn eigen verlanglijstje stond en ik zo’n puzzelmulti leuker vind met z’n tweeën, dan alleen.

Als vanzelfsprekend gingen we op de fiets, halverwege zei mijn moeder dat we eigenlijk wel met de auto hadden kunnen gaan, omdat mijn vader ook vrij had deze dag. Tja, ik ben zo gewend om te fietsen dat ik vaak niet eens aan auto’s denk.

Er hingen heel dreigende, donkere wolken, maar volgens buienradar zou het pas in de avond gaan regenen, dus toch doorgezet. De fietstocht naar het beginpunt was best lang en niet zo leuk, dwars over het industrieterrein en gehinderd door autowegen die verboden zijn voor fietsen. We waren allebei blij toen we het startpunt bereikt hadden en konden gaan lopen.

Huis ter Heide is geen onbekend gebied voor ons, we zijn er al vaker geweest voor andere caches. Het is een aangelegd natuurgebied. Alleen nooit vanaf deze kant het gebied in gegaan. Al snel op de route kwamen we de Haarbalkoeien (= Schotse Hooglanders) tegen. Daar was ook meteen een uitkijktoren, waar ik jaren geleden al eens in ben geweest met Anke. Hier lag ook nog een traditional van de Rustpunt-serie genaamd het Leikeven. Natuurlijk hebben we die ook meteen meegepikt, ik heb al meer caches gedaan van deze serie.

We zijn het weiland ingelopen om dichter bij de Haarbalkoeien te komen en hebben weer leuke foto’s gemaakt.

Ik had verwacht dat er weer allerlei lastige, slinkse Meelhopper-dingetjes in de route zouden zitten, maar het viel heel erg mee. We hebben geen fouten gemaakt en konden alles goed vinden, inclusief de cache.

Wel vond ik het eerste deel van de route langs de (aangelegde) vennen en de Hooglanders leuker dan het tweede gedeelte door het bos.

We hadden ook nog een mysterie opgelost, een puzzel over de geschiedenis van de Coca Cola fabriek. Die wilden we  natuurlijk ook nog even vinden. In de eerste instantie lukte dat niet, hij leek op het terrein van Coca Cola te liggen, maar daar mag je dus niet zomaar op. Dan maar terug naar de eerste locatie en na wat gezoek in het bosje vond ik de cache alsnog.

We fietsten een iets andere route naar Oisterwijk, dat leek nu sneller te gaan dan op de heenweg.

Stiekem ben ik best trots op onszelf dat we een Meelhopper in 1x en zonder fouten hebben opgelost.

brawil1

Wat ik hier op 4 mei 2017 nog aan toe te voegen heb:

Dit is nog niet zo heel lang geleden en ik kan het me dan ook nog goed herinneren. Caches van Meelhopper staan er om bekend lastig te zijn. Deze lukte eigenlijk best goed. De fietstocht was heftiger dan de wandeltocht, dat weet ik ook nog wel.

De foto van de Schotse Hooglanders is door mijzelf gemaakt op 4 mei 2015 in Huis ter Heide.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

