Throwback Thursday: 11 mei 2015

Elke donderdag – throwback Thursday – verschijnt hier een geocachingverslag online uit het roemruchte verleden van de Heideroosjes.

Vandaag gaan we terug naar 11 mei 2015:

11 mei is blijkbaar geen favoriete datum op te gaan geocachen, want ik had weinig keuze, dus nog een keer een verslag uit 2015, net als vorige week. Deze dag deed ik de nieuwe cache in mijn eigen woonplaats Oisterwijk.

Het verslag:

5664. NpfJ Balsvoort

  • Maker: Team WilP
  • Type: Multi
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 11 mei 2015
  • Plaats: Oisterwijk

5665. I love geocaching in Lennisheuvel

  • Maker: Lima2311
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 11 mei 2015
  • Plaats: Lennisheuvel

11 mei stond nog als 1-cache-datum in de statistieken. Daarnaast zou het erg mooi weer worden. Ik koos voor de nieuwe multi van Wilp in mijn eigen Oisterwijk. Dat leek me overigens ook een mooie wandeling en dat was ook zo, over een stuk van de Kampina waar ik volgens mij nog nooit geweest was. Ook interessant dat het verhaal van de gebroeders Schut, die gewoond hebben op de hoeve Balsvoort, een rol in deze cache speelde. Als tiener heb ik jarenlang folders bezorgd in de Oisterwijkse verzetshelden buurt, o.a. in de Gebroeders Schutstraat. En het trieste verhaal, over de twee broers die dood worden geschoten in de laatste dagen van de oorlog, zit ook verwerkt in de Oisterwijkse verzets-film Schaduwspel, die ik begin deze maand zag in het Natuurtheater. Van Balsvoort zelf is overigens helemaal niets meer over. Ooit stonden hier vijf hoeves, afgesloten van de buitenwereld, zonder stromend water of licht. Nu was er niets meer van te zien dan enkele bomen…ik vond dat toch wel jammer, ik dacht eigenlijk dat er nog een ruïne stond. Verderop lagen de contouren van een huisje in de grond met een informatie-bord over Balsvoort en de gebroeders Schut erbij.  De route liep ook nog langs een ven, waarvan ik de naam even niet kan thuis brengen (Winkelsven). En helaas heb ik de koeien niet gezien.

De vragen waren allemaal goed te beantwoorden en geen eindeloze rekensommen. De caches van Wilp zijn altijd netjes verzorgd.

Het was nog vroeg en het was echt schitterend weer, dus besloot ik dwars over de Kampina naar Lennisheuvel te fietsen om I love geocaching in Lennisheuvel te loggen. Die hoort bij dezelfde serie als I love geocaching in Vught, die ik een paar weken geleden heb gedaan.

Halverwege de route kwam ik tot de conclusie dat ik wel travelbugs had geruild, maar het logboekje van Balsvoort helemaal niet heb getekend. Gelukkig zou ik er op de terugweg nog een keertje langskomen, dus eerst naar Lennisheuvel gegaan. De cache lag niet echt op het mooiste plekje van Lennisheuvel. Ik kende dit zandpad achter de huizen al van eerdere cache-avonturen in deze omgeving. Terug gefietst naar Oisterwijk en daar alsnog het logboekje van Balsvoort getekend. Alles bij elkaar lekker met geocaching bezig geweest.

Wat ik hier op 11 mei 2017 nog aan toe te voegen heb:

Deze route loop ik vrij regelmatig – het is een mooi gebied en het is in mijn eigen woonplaats, ondertussen ken ik hem uit mijn hoofd en heb ik de GPS niet meer nodig. Persoonlijk houd ik van die mix van natuur met geschiedenis.

De foto’s zijn door mijzelf gemaakt op 11 mei 2015, Balsvoort, Kampina, Oisterwijk.

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

