Throwback Thursday: 1 juni 2014

Elke donderdag – throwback Thursday – verschijnt hier een geocachingverslag online uit het roemruchte verleden van de Heideroosjes.

Vandaag gaan we terug naar 1 juni 2014:

Ik ging een dagje op pad met mijn moeder en de bestemming was Den Haag. We hadden een druk dagprogramma, want we gingen een museum bezoeken, geocachen en ’s avonds naar een musical. Dit alles met de trein en per OV-fiets.

Het verslag:

  1. Oranje Boven
  • Maker: Prinskok
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 1 juni 2014
  • Plaats: Den Haag
  1. Princessetuin
  • Maker: Badgast
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 1 juni 2014
  • Plaats: Den Haag
  1. Zeezicht #2
  2. Zeezicht #1
  • Maker: DutchDavidof, Radiofreak1041 & ThijsNL
  • Type: Traditionals
  • Heideroosjes: Maartje
  • HaJaMaToJo: Hannie
  • Gevonden op: 1 juni 2014
  • Plaats: Scheveningen

Na een bezoek aan het Escher-museum (gevestigd in het paleis waar koningin Emma heeft gewoond) gingen we de cache Oranje Boven doen. Wel grappig, want dat liedje is dus geschreven is voor koningin Emma. Deze cache ligt in het souvenirkraampje op het Binnenhof en je moest voor de bewaakster het liedje zingen. Echt een opdracht voor mijn moeder, die van zingen houdt. De cache was ook helemaal in stijl, met (kitsch) foto’s van het koninklijk huis erop.

Ik was eigenlijk nog nooit op het Binnenhof geweest, ook al is het bekend van alle media. Het was hier trouwens vreselijk druk. Wij pikten een paar straten verderop ook nog de cache Princessetuin mee, die ligt in het vrij toegankelijke park achter paleis Noordeinde. Ook de Hofvijver gezien. Den Haag is echt een statige stad vol oude gebouwen. Hierna fietsten we door naar de boulevard van Scheveningen.

We lieten de fietsen achter bij het Circustheater en gingen al wandelend de caches Zeezicht #2 en Zeezicht #1 doen. Die eerste was pas dit weekend online gekomen. De boulevard is helemaal vernieuwd en met dit mooie weer was het er razend druk.

De cache lag onder de nieuwe loop/fietsbrug en natuurlijk was ik de held die naar boven klom en onder de brug kroop. Vreemd genoeg vroeg niemand wat ik daar aan het doen was, blijkbaar waren er andere mensen gekkere dingen aan het doen ofzo.

zeezicht

Daarna doorgesjokt over de boulevard naar Zeezicht #1, die bij een soort van uitkijktorentje lag, omringt door van die stenen in ijzeren vormen. Shit, vind daar maar eens de cache tussen. Maar dat lukte mij toch vrij snel, dus hadden we weer een found.

Vervolgens hebben we nog ergens gegeten en zijn we nog naar Sister Act geweest (vond ik erg tegenvallen), maar dat heeft verder niets meer te maken met geocaching. Het was een gezellige dag.

Wat ik hier op 1 juni 2017 nog aan toe te voegen heb:

Wha, ik weet nog dat het de eerste keer was dat mijn moeder een OV-fiets huurde en dat ze het eerst helemaal niets vond, maar dat ze aan het einde van dag helemaal om was in positieve zin. Ik blijf me er ook over te verbazen dat ik daar onder die brug lag, dat het megadruk was en dat niemand er iets van zei.

Foto is door mij gemaakt op 1 juni 2014

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

