1 jaar Maartjes Moving Castle

Het is vandaag precies een jaar geleden dat ik hier mijn eerste blog postte: op 6 juni 2016. Ik begon min of meer out of the bleu met deze blog, omdat ik hoopte dat ik het nog zou helpen voor het gewraakte onderdeel werkervaring van mijn studie. Dat lukte uiteindelijk. En dat is ook meteen een van de redenen waarom ik er nog minstens een jaar mee door zal gaan.

Heb ik dan reden om te stoppen? Zeker wel. Ik heb niet zo veel volgers. Blijkbaar wel bezoekers, maar ik kan niet zien of ze daadwerkelijk iets lezen of dat ze na een seconde weer weg zijn. Dat is een beetje jammer.

Ik wist al toen ik met Maartjes Moving Castle begon, dat ik niet echt een bepaalde doelgroep aan zou spreken. De meeste van mijn leeftijdgenoten – of eigenlijk mensen in z’n algemeenheid – houden er toch echt andere hobby’s en bezigheden op na, dan dat ik doe.

Ik schrijf niet over populaire onderwerpen zoals “beauty” of “shopping”, simpelweg omdat ik daar niets mee heb. Daar ik geen kinderen heb en die voorlopig ook niet bepaald in de planning zitten, heb ik ook geen “mommy-blog”,  wat ook een heel populair onderwerp is. Hoewel ik soms wel schrijf over (vegetarisch) eten is “food” niet het hoofdonderwerp van mijn blog en ik had veel moeite om de rubriek Meatless Monday overeind te houden, dus ben ik ermee gestopt (wat niet wil zeggen dat ik nooit meer over vegetarisch eten zal schrijven). Ik heb een tijdje geprobeerd om Weekly Highlights in stand te houden, maar ik vond het vervelend om van elke seconde van mijn leven verslag te doen. Mijn blog is ook niet op politiek of media gericht en van techniek heb ik geen verstand.

Waar ik dan wel graag over schrijf? Nou, tot nu toe vind ik mijn Day Zero Project wel geslaagd te noemen. Ik heb al een aantal doelen bereikt en het levert veel schrijfstof op. Daarnaast houd ik ervan om mezelf uit te dagen.

Ik schrijf ook graag over geocaching en over mijn wandeltochten. Dan zijn er nog de maandelijkse rubrieken over mijn treinleven en de boeken die ik heb gelezen.

Dus ik heb nog genoeg om over te schrijven. Het idee is dat er elke week drie blogs online komen. Momenteel is dat op dinsdag, donderdag en zaterdag. Op Throwback Thursday na, wil ik daar geen vaste rubrieken meer aan koppelen, omdat ik merk dat dat voor mezelf niet goed werkt. Het kan zijn dat ik in de toekomst wel weer met een rubriek ga werken. Ik heb het idee voor een fotorubriek – zoiets als het verhaal achter de foto -, die ik in de zomer wil gaan starten.

Wel ben ik nog steeds nieuwsgierig naar mijn bezoekers, dus ben je een vaste bezoeker, klik op de “volg-knop” of stel je kort voor in een reactie.

Tot schrijfs!

Groeten van Maartje

De foto is van Kasteel de Haar in Haarzuilens en door mij zelf gemaakt.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

