Throwback Thursday: 8 juni 2012

Elke donderdag – Throwback Thursday – verschijnt er hier een verslag online uit het roemruchte geocachingverleden van de Heideroosjes

Vandaag gaan we terug naar 8 juni 2012

In 2012 hebben we met succes de kalender vol gemaakt. Dat houdt dus in, dat we op elke datum van het jaar minstens 1 cache hebben gevonden. Het gaat over meerdere jaren, dus we hebben in 2012 niet elke dag van het jaar een cache gevonden (dat zou ondoenlijk zijn, dan heb je geen leven meer), maar wel alle data opgevuld die nog 0 caches hadden. Dat waren er aan het begin van het jaar maar liefst 44, dus dat was best een klus.

Het verslag

  1. Parkenroute Tilburg – Groenewoudpark
  • Maker: Edithb en co2
  • Type: Traditional
  • Heideroosjes: Maartje
  • Gevonden op: 8 juni 2012
  • Plaats: Tilburg

8 juni was ook weer een datum die nog moest voor de kalender. Het kwam niet zo goed uit op deze dag, want we moesten allebei werken. Gelukkig hebben Anke en Guy nog een paar parkjes overgelaten. Dus had ik gezegd dat ik wel langs het Groenewoudpark zou fietsen om een cache te loggen deze dag.

Stiekem kwam het dus best wel goed uit ik deze dag alleen ’s middags hoefde te werken. Nu kon ik de cache namelijk al op de heenweg doen, in plaats van op de terugweg.

Het Groenewoudpark ligt ergens midden in Broekhoven, ik hoefde niet eens ver van mijn gebruikelijke fietsroute af te wijken. Ik vind geocachen midden in een woonwijk nooit zo leuk. Het park is op zich wel leuk aangelegd, ik denk dat ik er nog nooit ben geweest. Gelukkig was het er op dit tijdstip ook erg rustig, alleen was er net voor het paadje waar het 0-punt was een vrouw bezig in haar voortuin. Ik heb nog best een tijdje gezocht voor ik de cache had gevonden.

Wat ik hier op 8 juni 2017 nog aan toe te voegen heb:

Ik werkte toen nog bij de Beekse Bergen, daar ging ik op de fiets naar toe (11 kilometer enkele reis) en de route liep dus voor een deel door Tilburg heen. Voor deze cache hoefde ik inderdaad niet ver van de route af te wijken. Er lagen toen caches in zo’n beetje elk parkje van Tilburg en veel daarvan zijn gebruikt om data op te vullen die op werkdagen vielen. De meeste van deze parkcaches hebben geen lang leven gehad en zijn in het archief verdwenen.

De kalender ziet er ondertussen zo uit (het is jammer dat ik toen niet bij iedere opgevulde datum een screenshot heb gemaakt):

2017-05-22

 

 

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

