Throwback Thursday: 29 juni 2012

Elke donderdag – Throwback Thursday – verschijnt hier een verslag online uit het roemruchte geocachingverleden van de Heideroosjes.

Vandaag gaan we terug naar 29 juni 2012

Net als eerder deze maand weer een verslag van caches in Zeeland. Daar waren we alweer ter ere van Concert at Sea. Dit jaar was Guy ook mee. Anke en Guy zijn een hele week daar geweest (met de auto), ik alleen in het weekend. Ik kwam met de trein, mijn eerste treinavontuur, want ik had toen net mijn auto weggedaan. Er zouden nog heel veel treinavonturen volgen.

Het verslag:

  1. De dominosteen
  2. Getijdemolen
  • Maker: Winger53
  • Type: Multi + traditional
  • Heideroosjes: Maartje, Anke en Guy
  • Gevonden op: 29 juni 2012
  • Plaats: Middelburg

Ik had met Anke en Guy afgesproken op de parkeerplaats van de multi-cache die we zouden gaan doen in Middelburg – zij kwamen mij van de trein halen. Ik kwam te laat, omdat mijn trein vertraging had en omdat ik terug moest omdat ik vergeten was om uit te checken. Tja, ik moest nog even wennen aan mijn nieuwe manier van reizen.

Daarna gingen we de cache doen, de route heette de  Dominosteen en op elk waypoint was een dominosteentje verstopt. De cache liep over de oude vestingwallen van Middelburg, op zich wel een leuke wandeling die we in een heel rustig tempo volbrachten, het was best warm en zonnig die dag. Op sommige punten moesten we best lang zoeken naar het steentje en een paar keer had ik ook niet goed gelezen, sommige punten waren namelijk via-punten. Middelburg heeft best veel historische plaatsen en gebouwen. Ik herkende er wel het een en ander van, omdat wij vroeger vaak in Zeeland op vakantie zijn geweest, toen ik nog op de basisschool zat.

We probeerden ook nog een traditional op de route te vinden, maar die bleek geript te zijn, dus helaas.

Gelukkig konden we de Dominosteen wel vinden, dat was nog een goed gevulde cache ook. Op de terugweg naar de auto kwamen we nog langs de Getijdemolen, een watermalen. Guy had de cache in no-time in handen.

Hierna gingen we naar de camping, zodat ik mijn tent nog op kon zetten en we konden eten voor we naar Concert at Sea gingen.

Wat ik hier op 29 juni 2017 nog aan toe te voegen heb:

Ja, dit was inderdaad het eerste van vele treinritjes. En dus eigenlijk mijn eerste “treincache”. Vijf jaar later heb ik treincaching tot werkwoord verheven. Een andere auto is er vooralsnog nooit meer gekomen. Ondertussen is mijn eerste OV-chipkaart wel verlopen en ben ik net met mijn tweede exemplaar gestart.

Dit bericht werd geplaatst in #geocaching, Throwback Thursday en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

